wat verstaan jullie onder ponyclub.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

wat verstaan jullie onder ponyclub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 10:05

Mijn vader vroeg of ik geen ponyclub wilde beginnen, het klinkt leuk, maar wat heb je er allemaal voor nodig, en hoe gaat het in zijn werk. /ik neem in ieder geval aan dat je een bak nodig hebt. Maar wat verder?
Heb ik pony's nodig, of nemen mensen die zelf mee. Heb je verder nog pension nodig, en wat is een beetje een normale prijs voor een ponyclub.

Kortom wat vind jij belangrijk aan een ponyclub.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:47

bij ons in de manege komen in de wintermaanden ook ponyclubs....
ze komen dan allemaal te samen naar daar...en gaan de ene keer springen en dan de andere keer dressuren.
via een ponyclub kan je dus ook op wedstrijd gaan.
ja hebt er niks speciaals voor nodig alleen je pony en je rijbenodigdheden...

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:59

Een ponyclub is niet zo makkelijk op te richten als je misschien verwacht. Je moet eerst vanalles vastleggen met een makelaar, dit laten goedkeuren door de KNHS, je inschrijven bij de kamer van koophandel, want je begint toch een onderneming. Voor dit alles heb je toch een flink starterskapitaal nodig, wat met honderd euro niet stopt.
Maar als je dit allemaal gelukt is, moet je nog leden zien te krijgen, in de zomer een buitenbak ter beschikking hebben, en in de winter een binnenbak. Ook moet je gaan kijken welke intructeur, en deze kosten moeten allemaal zo beperkt mogelijk blijven, anders vinden de leden het te duur en gaan ze weg.
Dus ik zou er nog eens goed over nadenken, want het is echt veel werk.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 11:14

naja mijn vader zit bij de gemeente en een soort vergader iets van onze omgeving, en in het programma daarvan staat een ponyclub.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:35

Uhm.. Ik zie een ponyclub eigenlijk als een soort van mini manege.. Je geeft les aan mensen op hun paarden, en soms een lesje met je eigen paarden, je hebt er dus ene bak voor nodig, en een nette stal, met pensioen mogelijkheid(mischien 2/3 paarden)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 11:39

aha bedankt, klink gezellig

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:40

wij hebben een kleinschalige ponyclub: één keer in de week komt hier een instructrice, die mij en 6 andere buren 2x een uur paardrijles geeft.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:52

Bij een ponyclub rijden alleen mensen met hun eigen pony. Op de club krijg je een groepsles, op veel clubs 2x in de week. Verder kan je via een ponyclub een startkaart krijgen zodat je officieel wedstrijden kan starten. Ik ken geen ponyclubs waar de pony's van de clubeigenaar zijn...

Bij de rijvereniging waar ik bij zat hadden we 2x per week les, iedere dinsdag en donderdag. Verder organiseert de club meerdere wedstrijden per jaar. 's zomers een ponykamp met de eigen pony's. Ook kon je de sleutel van de rijhal krijgen. Daar hoefde je alleen borg voor te betalen en dan kon je dus altijd op het clubterrein gaan rijden, tenzij er een wedstrijd of zoiets was.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:57

Ik zie een ponyclub als een vereniging, vaak op een manege, die wedstrijden organiseert etc. en waar je je startkaart aan kan vragen.