lailapri schreef:oja we willen heb bij pony's houden, en het zelf mesten is zodat de prijs het hele jaar hetzelfde kan blijven.
Ik begrijp hieruit dat het om alleen ponys gaat?
Dan is de stal 2x4 wel redelijk geschikt voor pony's maar dat moeten dan wel kleine pony's zijn.
Ik mis niet zo veel, ja een binnenbak zou erg fijn zijn.
Brede bermen ben ik niet gelukkig mee gezien het hier om pony's gaat dus je hebt veelal met kinderen te maken (denk ik), omgeving is bij mij dus een punt van afvallen.
Verder, tja, wat kan je er voor vragen, ik heb zelf op een pensionstal gestaan, in een doe het zelf box met de zelfde voorwaarden als jij hier noemt, zelf mesten, zelf voeren en voer kopen, stro, hooi, kuil zat bij de prijs in, deze stal had 2 binnen bakken, 3 buitenbakken, een ovaalbaan voor de ijslanders (waar wij regelmatig op onze paarden op rondcrosten
) een springtuin, verschillende wasplaatsen mét warm water (warm water ging dan wel met een muntje, koste geloof ik €1.-) een sollarium (koste meen ik €5.-) een stapmolen (ook apart voor betalen), een kantine waar je ook van alles kan eten, bos op stap afstand met een veilig pad er naartoe (moet alleen 1 weg oversteklen aan het eind van het pad)vele hectares land te gebruiken voor weidegang, pffff, ik ben vast nog wel iets vergeten
Ik betaalde op deze stal voor een paard €150.- en dan had ik aan mijn stal nog een prive landje van 20x50 meter (was een uitzondering, ik was de enige destijds) en het gebruik van het algemene land was gewoon ook gratis. Je kon ook een prive landje huren maar dat was erg klein en dan mocht je geen gebruik meer maken van het grote land, heb ik dus nooit gedaan (en ik had dat stuk aan mijn stal er al bij)
Voor mijn Welsh hengstje die dus niet bij andere paarden/pony's op het land kon, had ik een eigen gras dijkje van 15mtr breed en zo'n 150 mtr. lang en nog een stal van 3x2mtr, niet groot maar hij stond daar niet vaak. Ook deze stal weer zelf uitmesten en hooi, kuil en stro zat bij de prijs in. Voor het Welshje betaalde ik €50.- per maand, eigen landje inclusief stal (stal was overigens niet op het landje hoor, was een gewone stal bij mijn paard)
Nu moet ik er wel bijzeggen dat dit een mega pensionstal is waar toen al ruim 250 paarden/pony's stonden hoor, moet je ook maar tegen kunnen die drukte maar als ik zo naar de kosten kijk denk ik dat ik daar heel erg goedkoop stond in vergelijking met de stallen bij jouw in de buurt van €200.- per maand.
Dit was overigens aan de rand van Amsterdam in Aalsmeer, (aan het Amsterdamse bos) ik denk dat de stalling inmiddels wel omhoog is gegaan, ik ben daar nu al 2 jaar weg.
Wat jij kan bieden zou ik denk ik niet meer voor over hebben dan €75.- per maand maar dan zou ik wel graag het biks in de prijs willen hebben, dat is met een grote inkoop behoorlijk goedkoop aan te schaffen.