Naar het buitenland (duitsland)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Naar het buitenland (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:34

Ik ga stage lopen bij sherwood shires van Sherwood hier op bokt. Nu mag ik ook kosteloos lucky meenemen, ik had al gelijk zoiets van Nee dat doe ik niet. Maar nu ik er zo over nadenk lijkt me het toch wel heel leuk als hij meekan, ik bedoel dat kan niet overal EN intern EN paardje mee Cool
Maar stel nu dat ik Lucky zou meenemen hoe moet ik dat dan gaan regelen, hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Hij is wel gewoon gechipt e.d

Brand maar los!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:59

Als iemand een goede site ofzo weet is het ook goed, ik zou mijn god niet weten hoe ik moet beginnen met zoeken..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:26

Naar Duitsland en andere EU landen is volgens mij heel simpel, je hebt alleen een paspoort (chip) en gezondheidsverklaring van de dierenarts nodig, transport ernaartoe en rijden maar!
Kijk anders eens hier: www.vosbergen.demon.nl/

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:32

Nicolletje schreef:
Naar Duitsland en andere EU landen is volgens mij heel simpel, je hebt alleen een paspoort (chip) en gezondheidsverklaring van de dierenarts nodig, transport ernaartoe en rijden maar!
Kijk anders eens hier: www.vosbergen.demon.nl/

klopt.... verder heb je niks nodig
'eerlijk gezegd hebben wij de paarden met regelmaat zonder gezondheidsverklaring heen en weer gereden, we stonden vlak over de grens in Duitsland en de wedstrijden waren in Nederland'.

Maar officieel heb je die gezondheidsverklaring nodig. Die is 7 dagen geldig uit mijn hoofd. Dus als je weer terug wil naar Nederland heb je weer een gezondheidsverklaring nodig. En een paardenpaspoort met chipnummer. Thats all Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:07

oww neej ik dacht dat er heel veel papier en romspomp bij te pas zou komen..Misschien dat ik hem dan toch wel meeneem..!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:47

Die gezondheidsverklaring kan alleen afgegeven worden door een dierenarts van de R V V. Dus R V V bellen en afspraak maken (wel duur ca. € 75,- per kwartier, je zit in elk geval snel boven de € 100,-), de gezondheidsverklaring is 10 dagen geldig en bij terugkomst moet je dus dezelfde procedure weer volgen in Duitsland. Het paard moet gechipt zijn en geldige entingen hebben. Deze regels gelden voor alle EU landen.