Nieuw zadel welke keus?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zazou_Murier

Nieuw zadel welke keus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 20:52

Hallo!

Helaas is mijn zadel kapot en moet ik een nieuw zadel. Hier baal ik ontzettend van. Ik ben nu een beetje aan het rond kijken en heb een paar zadels op het oog. Dit zijn de merken:
Hulsebos Easy Jumper
Daaleman Jumper 2
Stubben (welk model is het beste?)
Prestige (Welk model is het beste?)
Pessoa (Welk model is het beste)

Ik heb nu een close contact zadel, ben gewend om op een plat zadel te zitten en ik wil graag een zadel dat eigelijk op allerlei paarden goed ligt omdat ik meerdere paarden rijd.

Ik heb ook erg lange benen dus een zadel is al snel te klein. Moet minimaal 17/5 inch wezen of 18 maar heb geen dikke kont en moet er dus niet in zwemmen.

Ik weet het ben niet zo makkelijk, heb veel eisen maar een zadel is ook een grote investering.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:41

als je ene zadel wilt hebben met een goede pasvorm en goede kwaliteit zou ik voor de Kn symphonie gaan, superzadel!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:59

Waarom ga je niet een keer naar een ruitersportzaak en dan pas je toch ff?? Gewoon kijken welke jezelf het lekkerste vind zitten!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:03

je bent best dat je in de ruitersportzaak eens een paar zadels probeert,heb dit ook gedaan en dan voel je pas welke het makkelijkst zit. ik ben dan maar voor een kieffer gegaan,die zit echt goed Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:35

Ik heb een Pessoa, eentje van een jaar of 7, staat Nelson op gedrukt.
Het is echt een fantastisch fijn zadel! Past op veel paarden, zit geweldig! Ik heb trouwens zef ook lange benen en een 17"

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:40

Oh, by the way, een KN Symphony is toch écht, écht een dressuurzadel. No way een close-contact springzadeltje. Schijnheilig

keepontrying

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:40

Ik ben zelf naar een tweedehands ruitersportzaak geweest en heb een paar zadels meegenomen. En heb de best liggende genomen. Dus merken zeggen niks.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:45

een zadel dat op verschillende paarden goed ligt?? een BOOMLOOS zadel... Haha!

Je zou PMARENA een pb kunnen sturen... zij is van Barefoot... Lachen
http://www.torsion.nl kan je ook op kijken.. mooie duidelijke site, met een ruimer assortiment... Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:18

KN Symphony dressuurzadel Haha!
Echt aan te rijden, zit als een huis en kost wat maar dan heb je ook wat !

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 03:21

roosje84 schreef:
KN Symphony dressuurzadel Haha!
Echt aan te rijden, zit als een huis en kost wat maar dan heb je ook wat !

Tja, misschien wel, maar als je een springzadel wil, zoals hierboven genoemd....dan denk ik dat ie toch niet zo lekker zit. Met je knietjes voor de wrongen.... AUW

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:49

TequilaRos schreef:
Waarom ga je niet een keer naar een ruitersportzaak en dan pas je toch ff?? Gewoon kijken welke jezelf het lekkerste vind zitten!

ja vind ik ook...je kan niet zeggen die wil ik of zoiets...je moet er op gezeten hebben...wie weet vind je de kieffer wel fijn Bloos
(ik vind andere zadels niet lekker zitten Bloos )

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:53

de nieuwe kieffer..
deze ligt nog niet overal in de winkel.maar is zeker een fijn zadel.
presige pastte bij mij bij beide paarden niet... pessoa vind ik zelf ook erg fijn, hulsebos vind ik vrij diep kwa zit..succes met de keuze..
( ps wel eens gedacht aan de BR close contact???

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 11:03

Bedankt allemaal!

Mijn zadel dat kapot is is dus een BR close contact...........
En ik heb laatst een kieffer (Ariane)geprobeerd en die wil ik toch echt niet kopen , wat zat dat hard zeg!!!!
Ga gewoon een beetje rondneuzen , weet iemand trouwens wat de levertijd is van een hulsebos/daaleman?

En de optie van een boomloos zadel laat ik zeker vallen. (ken iemand die dit heeft en die is er zeer blij mee, maar ik vind het dus helemaal niets en het oog wil ook wat!!!