borstbeschermer toch weer ruilen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

borstbeschermer toch weer ruilen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 19:35

ik zou voor sinterklaas een borstbeschermer krijgen maar die ga ik denk ik weer ruilen omdat ik heb gehoord dat je er alleen maar meer (schoft)drukkingen door kunt krijgen..nu had ik een vraag? wat smeren jullie er dan op om het iets tegen te gaan? mijn pony heeft nu kale plekken om de borst en het ziet er niet egt mooi uit maar het is waar beter daar dan op de schoft door zo'n beschermer! maar komen daar witte haren terug of gewoon de vacht kleur? en wat helpt baby olie,uiterzalf? of allemaal niets? mijn dekens liggen goed maar ze is vrij smal dus veel dekens gaan gewoon schuiven.. thanx voor de tips alvast! xxxxx bonny4life!

Panylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:25

Vaak komen kale plekken door de deken of door het zadel.
Past jou zadel wel goed???
Het is id vaak wel vervelend dat sommige dekens zo smal zijn dat past dan ook niet mooi.
Ik denk dat smerseltjes niet echt goed helpen want hij word kaal door dat er iets schuurt of drukt.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 20:41

nee het zadel zit goed daar ligt het niet aan,het is puur door de dekens en de vele lagen over elkaar.. vorige keer had ik veel reacties tegen een borstbeschermer dus vandaar..

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:43

een goede deken kopen. Ken aantal arabiertje of andere smalle paarden die allemaal geen problemen hebben met de Rambo dekens. Tis duurder, maar dan heb je wel een top kwaliteit en geen problemen dat de deken naar achterschuift.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:46

Ik heb nog 2 nieuwe Rambodekens te koop maat 185 in 200 en 370 gram!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:37

Anouar z'n schouder is ook altijd kaal, maar dat vind ik niet erg. Smeer er bodylotion op zodat het niet schraal wordt (ik weet het, ik ben een pietlut) Maar iemand bij ons op de manege had zo'n beschermer en de hele schoft was opengeschuurt en lekker gaan broeien onder dat ding. Hij heeft 3 maanden met een open plek gelopen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 16:42

pfff..daarom dat wil ik voorkomen, ik doe er nu steeds uiercreme of baby olie op, die kale plekjes heb ik liever dan een plek op de schoft en ik heb al goede dekens maar toch gebeurt het!

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:16

Ik gebruik al jaren een schoftbeschermer en heb nooit geen drukkingen bij mijn paard gehad. Neem in elk geval wel de juiste maat. Je kunt ook in je onderste deken een schapenvachtje naaien, dit is en blijft lekker zacht en gaat niet schuren, wel schoonhouden dat stukkie vacht ivm rommel wat wel weer kan gaan schuren. Succes!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:28

Wat voor dekens heb je nu dan?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 18:43

ik heb soort canvas deken wat helemaal van binnen is gevoerd met een soort nep-bont, maar het schuurt evengoed,maar ikrijg je witte haren terug van de schuurplekken of gewoon normale vacht,iemand ervaring mee?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:50

Canvas dekens zijn over het algemeen niet de dekens met de beste pasvorm, daarbij zijn ze vrij zwaar waardoor de kans op schuren alleen maar toeneemt.
Op schuurplekken komt wel gewoon weer een normale vacht terug, tenzij de deken echt drukt of tot bloedens toe schuurt.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 19:09

ik kan het financieel niet halen om de duurste dekens te kopen,ten tweede heb ik deze dekens net nieuw..maar wat denk je wat ik beter kan doen? de borstbeschermer ruilen.. of het gokken? dan toch liever schuurplekken of niet?