zweetdeken+reflecterende deken over elkaar ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eowynnie

zweetdeken+reflecterende deken over elkaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 23:52

Dit is vast een hele domme vraag Bloos!
maargoed....
Hoe krijg je een een reflecterende uitrijdeken met zadeluitsparing óver een zweetdekeken zonder zadeluitsparing en zodat je wél de reflecterende deken onder de zweetbladen door haalt zodat hij goed vast zit ?

Kan dit of niet ? Schijnheilig

Na les is mijn paardje namelijk helemaal bezweet en dan wil ik dus graag een zweetdekentje opdoen als ik weer van les naar huis stap.
Maar eigenlijk wil ik ook graag mijn (ongevoerde) reflecterende uitrijdekentje opdoen omdat we dan goed zichtbaar zijn.

(en reflectiestrepen op de zweetdeken naaien zie ik niet zo zitten (dure zweetdeken Bloos! )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:54

het zou vast wel kunnen, als het niet te erg gaat wapperen enzo

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 23:57

ja maar hoe moet dan dat aan de voorkant ?? de zweetdeken heeft geen zadeluitsparing en gaat dus over het zadel heen, en daar zit ik dan op.
Het reflecterende dekentje , heeft een zadeluitsparing en moet onder de zweetbladen door ...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:58

Je kunt je ook door middel van andere verlichting goed zichtbaar maken op de weg.
En anders moet je overdag maar eens proberen of het je wel lukt, misschien kun je er zelf een handigheid in krijgen. Lachen

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 00:05

Ja dan moet ik misschien maar iets anders bedenken dan zo'n dekentje Maar zo;n gele deken met reflectiestrepen opgooien is een stuk makkelijker dan 4 van die bandjes om ieder been, ik kan haar namelijk nergens vast zetten daar waar ik les heb. En stilstaan lukt haar niet zo goed Bloos
Maar misschien kan ik inderdaad een handige manier uitvinden hoe ik die dekentjes dan om moet doen..maar zit eigenlijk te wachten dat er iemand roept dat doe ik ook altijd en ik heb iets heel slims bedacht namelijk ''..... ''O:)

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:41

Nu heb ik een zweetdeken en reflectiedeken met zadeluitsparing, dus met dat probleem kom ik niet te zitten.

Misschien is het toch wel heel handig om dan ook een zweetdeken met zadeluitsparing te kopen Afbeelding Afbeelding.

Maargoed, ik weet niet of het werkt, maar kun je de flappen van de zweetdeken ook niet onder de zweetbladen heen doen (en een klein beetje van de deken ook onder het zadel)?
Dan is de zweetdeken wel wat langer van achteren, de ene pony kan er niet zo goed tegen als de andere.
Misschien dat dan achter het zadel dubbelvouwen en met een of ander iets vastzetten (klemmetjes, wasknijper?)?
En daar kun je de reflectie deken daar dan weer over heen doen, inclusief onder de zweetbladen door en voor het zadel weer vastmaken.

Het is maar een idee hoor, ik weet niet of het werkt Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:52

Ik rij 's avonds met een rood lampje in zijn staart -> eerst vlechtje maken en daar inhangen. Op zijn neus doe ik op het halster (onder hoofdstel) een groen lampje. Verder heb ik de peesbeschermers beplakt met reflectieplakband, achterbenen ook met reflectiedingen en het sjabrak met reflectie-opstrijkspul gedaan (zie topic doe het zelf tips)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 02:46

ja pcies zoals arabesk zegt.. Kun je niet gewoon een lampje kopen?? Hoeft niet eens zo duur te zijn. Neem er anders een van je fiets. Dat heb ik ook en werkt perfect!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:42

Hou er rekening mee dat benen eeerder zichtbaar zijn dan het lijf van je paard!!!

Zou zeker investeren in van die been dingen, daar ben je goed zichtbaar mee. Vaak is het voor autoos moeilijk te onderscheiden waar ze mee te maken hebben! Is het een mens die de hond uitlaat, een jogger?????

Met die 4 beendingen zien ze eerder dat het om een paard gaat.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:54

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 08-01-26 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 22:03

Antheman schreef:
Hou er rekening mee dat benen eeerder zichtbaar zijn dan het lijf van je paard!!!

Zou zeker investeren in van die been dingen, daar ben je goed zichtbaar mee. Vaak is het voor autoos moeilijk te onderscheiden waar ze mee te maken hebben! Is het een mens die de hond uitlaat, een jogger?????

Met die 4 beendingen zien ze eerder dat het om een paard gaat.

Ik heb ook beendingen
(alleen op les kan ik haar nergens vastzetten en ze blijft niet stil staan als ik ze om wil doen, dus voor die paar 100 meter dat ik langs de weg moet, gooi ik even snel die refl. deken erop en doe zelf een beenlamp om )

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:47

ik heb wel me zweet-uitrijdeken onder me ongevoerde reflectie deken, en dat gaat prima!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:03

ik ben afgelopen week diverse paarden tegengekomen met zo'n reflecterende deken, ik zat in de auto en..... die deken zie je dus gewoon niet!

Je ziet de beenbeschermers van de paarden, als dei tenmisnte reflecterend zijn en het knipperende hesje van de ruiter, maar die zie je niet in de mist en verder niets van al die toeters en bellen!

Ik heb reflecterende stickers op de hoefschoenen, die zie je ook goed, hoor ik van kennissen die ik tegengekomen ben

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 11:48

smurf schreef:
ik ben afgelopen week diverse paarden tegengekomen met zo'n reflecterende deken, ik zat in de auto en..... die deken zie je dus gewoon niet!

Je ziet de beenbeschermers van de paarden, als dei tenmisnte reflecterend zijn en het knipperende hesje van de ruiter, maar die zie je niet in de mist en verder niets van al die toeters en bellen!

Ik heb reflecterende stickers op de hoefschoenen, die zie je ook goed, hoor ik van kennissen die ik tegengekomen ben

Frusty Echt waar ???? Ook die reflectiestrepen die erop zitten niet dan ?????
Vrouw in de winkel zei dat het heel goed zichtbaar zou zijn !!
hmmm misschien ga ik hem maar eens in de verkoop gooien dan Haha! Verward

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:52

Ik kom behoorlijk wat paarden tegen als ik van stal naar huis rijd, zo in een week en het viel me van de week op dat ik die reflecterende dekens pas zie als ik er vlak naast rijd, niet eerder, ook niet als ik er achter rijd. Viel me ook vies tegen.

Iemand bij mij op stal heeft een lange reflecterende regenjas met heel groot RIDER op haar rug ,maar die zie je ook niet. het is te hoog, autolichten staan richting de grond afgesteld, naar rechts gericht ook nog, anders zou je de tegenliggers verblinden.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:23

Ik heb een uitrijdeken van Harry's Horse. Die is van de binnenkant gevoerd met fleece en de buitenkant is waterafstotend en er zitten relfecterende strepen op. Die zie je wel goed in het donker en dan heb je in feite twee in een. Is dat niets? Ik ben het wel met Smurf tegen, alleen geel fluorscerend zie je niet (genoeg). Bij lichtgevende hesjes is het ook zo dat je alleen de reflecterende strepen ziet en niet het hesje zelf. Kun je zelf ook niet snel een hesje aantrekken, waar reflecterende strepen op zitten?