Begrazingsproject voor pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Begrazingsproject voor pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 23:02

Bij mijn paarden in de wei staat een shetlander met hele erge zomerexceem. We zijn al 4 jaar met allemaal middeltjes bezig, hij heeft afgelopen zomer een boettdeken omgehad, maar leek zich daar niet prettig in te voelen.

Nu heb ik samen met de eigenaar besloten dat het toch wel het beste is als die shet naar zee gaat.
Maar zij willen hem graag in een begrazingsproject hebben, omdat ze bang zijn dat hij anders niet goed terecht komt, het is namelijk niet z'n kindervriendelijke shet.

Zijn er in Nederland ook begrazingsprojecten aan zee/in de duinen waar je eventueel op aanvraag je pony in kan zetten? En heeft iemand hier ervaring mee?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:23

Ik weet wel een gebied in Almere van 80km2, maar dat is dus niet aan zee. In Vianen lopen ook pony's naast de lek, maar wederom geen zout water. Dus ik kan je helaas niet helpen....

(PB Kimana anders eens, heeft nu een middel dat wél lijkt aan te slaan).

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:49

Staatsbosbeheer gaat over de begrazingsgebieden in het Nationaal park Lauwersmeer daar worden ieder jaar op verschillende plekken paarden/pony's van particulieren ingeschaard voor een half jaar.
Het ligt bij de Waddenzee en er loopt ook ieder jaar een hele groep Ijsandse pony's waarvan enkele met zomerexceem en die doen het daar heel goed.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:51

ik weet een gebied in belgië zijn.. maar daar ben je niet veel mee

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 01:00

Bij de duinen in Petten lopen wel schapen en koeien, verder zou ik het niet weten... helaas.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 11:09

Spikers schreef:
Staatsbosbeheer gaat over de begrazingsgebieden in het Nationaal park Lauwersmeer daar worden ieder jaar op verschillende plekken paarden/pony's van particulieren ingeschaard voor een half jaar.
Het ligt bij de Waddenzee en er loopt ook ieder jaar een hele groep Ijsandse pony's waarvan enkele met zomerexceem en die doen het daar heel goed.

Is dat half jaar iedere keer in de zomer, of worden al die paarden na een halfjaar vervangen? Als ik daar meer informatie over wil hebben moet ik dus contact opnemen met staatsbosbeheer, of zijn daar nog andere contactpunten voor?

Bedankt voor het meedenken van de rest Lachen

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:03

Het is telkens in de zomertijd van 1 mei tot 1 november en je moet inderdaad kontakt opnemen met Staatsbosbeheer.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:46

Heel erg bedankt Spikers Haha!