pijn in de liesstreek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

pijn in de liesstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 21:25

Ik heb een vervelend vraagje:

Heb bijna altijd al dit probleem gehad maar sinds ik een dressuurzadel (Euroriding) heb gekocht zijn de klachten toch erger geworden.

Ik moet er wel bijzeggen dat mijn zit ook zeker niet perfect is. Ik moet leren om meer op mijn kont te gaan zitten en dan komen mijn benen ook op de juiste plaatst te liggen en wordt automatisch die lies ook wel gespaard. Ik voel dat daar dan minder spanning op staat.

Als ik eigenlijk kan draven en galoperen valt de pijn mee maar als ik bijvoorbeeld een half uur aan het stappen ben dan krijg ik zo'n krampen dat ik gewoon eventjes mijn benen moet vooruitsteken zodat die spieren wat kunnen ontspannen.

Als ik afstap na een training/wandeling dan heb ik het de eerste minuten toch echt moeilijk, alles is dan gewoon superstijf (vooral liesstreek dan).

Heeft iemand nog dit probleem?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:43

Ik heb het probleem niet, maar ik kan je wel een tip geven. Probeer zoveel mogeljk water te drinken voordast je gaat rijden. Dat voorkomt veel spierprobleempjes en zijsteken in de meeste gevallen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:06

als ik veel drink voor t rijden krijg ik er juist last van!
je bedoelt toch echt "zijsteek"?
wat een klein foefje is dat heel goed helpt:

pak je duim vast in de binnekant van je hand, dsu met je andere vingers om je duim heen, knijp er goed in en houdt dit maar een minuutje of wat vol..
dan trekt het weg.....werkt echt!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:10

als ik lang stap word ik ook stijf in mijn spieren!
vooral met mijn dressuurzadel
ik heb dan wel een chronische slijmbeursontsteking op mijn heupen ( en schouders ) en ook heb ik te weinig synovia, waardoor de pijn kan uitzaaien naar de spieren
ik denk iig dat het een probleem is in ( te korte ) spieren. omdat je er vooral last van krijgt als je lang stapt ( dan zijn je spieren minder in beweging, en neem je vaak een hangende houding aan)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:12

ellepel schreef:
als ik veel drink voor t rijden krijg ik er juist last van!
je bedoelt toch echt "zijsteek"?
wat een klein foefje is dat heel goed helpt:

pak je duim vast in de binnekant van je hand, dsu met je andere vingers om je duim heen, knijp er goed in en houdt dit maar een minuutje of wat vol..
dan trekt het weg.....werkt echt!

Ze bedoeld geen zijsteek, dat is opzij bij je buik, maar zij heeft pijn in de liezen. Ik weet wat je bedoeld, ik heb er zelf ook last van. Maar ik heb jaren niet gereden en ben nu weer begonnen, en hoop dat het met training (meer rijden) beter wordt. Weet niet wat je er verder aan kunt doen, weet alleen dat het knap lastig is en zeer doet! Gelukkig heb ik er niet meer zo veel last van. Spier die denk ik op speelt is de zgn ruiterspier.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:40

Misschien is ook de Euroriding niet zo'n goede keus geweest, ik heb begrepen dat die zadels je echt in een houding dwingen, terwijl het voor jou juist niet prettig is lang in 1 houding te zitten.