oude verzorgpony kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

oude verzorgpony kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:45

Ik kan mijn oude verzorgpony voor niet veel kopen. Ze willen de prijs nog niet zeggen wat hij moet kosten maar ik twijfel nog. De reden dat ik twijfel is omdat ze al 28 is en ik denk dat ze teveel ervoor vragen. Wat zou jij voor zon pony betalen. Ik heb haar zelf zes jaar lang verzorgt en ik ken haar al 14 jaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:48

Voor de markt niets meer dan de slachtprijs waard, emotioneel gouden bergen waard Knipoog

Niet teveel, denk aan ouderdomskwaaltjes...

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:48

650euro ofzo...niet heel veel meer als de slachtprijs iniedergeval, want je neemt missgien een hele grote kostenpost op je....

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:49

Ik zat zelf te denken tot 500 of is dit echt te weinig

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:51

Slachtprijs ligt rond de € 350,--

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:53

Dus voor 500 euro mogen ze zich in de handjes knijpen...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:56

Als dat dier 28 is, zouden ze blij mogen zijn dat jij hem op wilt nemen, door de ouderdomskwaaltjes kun je met wat pech veel dierenartsrekeningen verwachten.
Ik zou er dus niet voor betalen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:00

Die mensen waar de pony staat wonen in brabant en de dochter van wie de pony is woont in amsterdam. Die mensen zelf willen al jaren een vijver maar de dochter wil de pony niet kwijt maar kijkt er ook niet naar om. Af en toe komen er wat meiden rijden en die moeten hem verzorgen. Het enigste wat de mensen doen waar die staat is voeren. Komt dus ook nooit smid bij enzo en is ook niet geent. Ze willen hem wel verkopen maar dan moet ik bij die dochter zijn en dat nummer hebben ze zo niet en ik ook niet. Ik loop dus al weken te bellen of ze haar kwijt willen. Ik heb er zowieso dus echt een hoop kosten aan om haar wat op te knappen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:01

Ik denk, gezien de kosten die je aan een oude pony zou kunnen krijgen, dat ze blij zijn als ze hem nog kwijt raken (ervanuitgaand dat ze hem liever niet laten slachten). Mij lijkt het dan redelijk als je de pony krijgt, maar wel een paar honderd euro betaalt voor de toebehoren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:02

650 euro is wel een heel stuk boven de slachtprijs hoor
300 euro oid

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:03

Ik wil haar zonder toebehoren want het zadel past niet goed en het hoofdstel is echt slecht. Dus ik wil puur de pony en ik vind niet dat ze nog bereden hoeft te worden hooguit een buitenrit stappen want ze had al toen ik haar drie jaar terug nog reed dat ze struikelt en echt valt.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:10

apaloosafan schreef:
Die mensen waar de pony staat wonen in brabant en de dochter van wie de pony is woont in amsterdam. Die mensen zelf willen al jaren een vijver maar de dochter wil de pony niet kwijt maar kijkt er ook niet naar om. Af en toe komen er wat meiden rijden en die moeten hem verzorgen. Het enigste wat de mensen doen waar die staat is voeren. Komt dus ook nooit smid bij enzo en is ook niet geent. Ze willen hem wel verkopen maar dan moet ik bij die dochter zijn en dat nummer hebben ze zo niet en ik ook niet. Ik loop dus al weken te bellen of ze haar kwijt willen. Ik heb er zowieso dus echt een hoop kosten aan om haar wat op te knappen.

Nou, fijne eigenaars, zeg... Boos! Leuk om daar je oude dag te slijten Ik krijg de indruk dat je aan het lijntje gehouden wordt. Als ik in jou situatie zat, zou ik eenmalig aanbieden het beestje voor een symbolische 100 euro over te nemen, take it or leave it.
Eigenlijk vind ik dat nog te duur, maar dan heb jij in ieder geval niet het gevoel dat je ze iets schuldig bent. Vervolgens zou ik ze m'n telefoonnr geven en zeggen dat ze maar moeten bellen als ze eruit zijn. Ik zou dan ook m'n poot stijf houden en er niet meer naar toe gaan tot ze een beslissing genomen hebben. En mochten ze dan niets meer laten horen, dan heb jij in ieder geval je best gedaan. Mag het beest eigenlijk geslacht worden, want hij zal wel niet gechipt zijn, en dan heb je 6 maanden wachttijd voor slachten....

En als ze er uiteindelijk toch voor kiezen om het diertje naar de slacht te brengen, dan is dat misschien ook wel het beste voor haar, want zo je oude dag doorbrengen is ook niet echt geweldig...

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:13

Ik denk dat ik er binnenkort persoonlijk langs ga. Kijken of ze dan wel een beslissing nemen. Ik vind het gewoon zielig voor Sonja dat er soms weken niet naar omgekeken wordt en dat er dan ineens drie meiden per dag op rijden. Ik woon zelf 60 km van haar vandaan nu dus kan maar af en toe erheen gaan. Maar ze heeft een plek op haar schouder dat een oude wond is die niet wil genezen omdat het niet bijgehouden wordt.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:19

apaloosafan schreef:
Ik denk dat ik er binnenkort persoonlijk langs ga. Kijken of ze dan wel een beslissing nemen. Ik vind het gewoon zielig voor Sonja dat er soms weken niet naar omgekeken wordt en dat er dan ineens drie meiden per dag op rijden. Ik woon zelf 60 km van haar vandaan nu dus kan maar af en toe erheen gaan. Maar ze heeft een plek op haar schouder dat een oude wond is die niet wil genezen omdat het niet bijgehouden wordt.

Werkelijk! Stoom uit je oren Ik zit me hier ongelooflijk op te naaien...wat een $#%^$@@@## ! Als ik dat zo hoor, mogen ze blij zijn als je de dierenbescherming er niet heen stuurt. Maar ach, als ze niet eens het telefoonnummer van hun eigen dochter hebben, en niet zien hoe zeer ze dat dier tekort doen, dan weet je eigenlijk al wel genoeg...Ik zou van deze mensen niets verwachten, waarschijnlijk interesseert het ze geen bal... Boos! Heel veel succes toegewenst met het doorbreken van de 10 cm dikke plank voor hun kop... Ach gut Laat de je afloop nog even weten?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:22

Ik denk dat ik er morgen al heen rijd. Ik heb laatst zelf een pony van 23 gekocht en dat is een heel verschil hoe die eruit zie kwa conditie dan sonja. Kan ik in ieder geval haar wond weer even goed verzorgen en kijken of ze dan wel het nummer van Marieke voor me hebben.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:28

apaloosafan schreef:
Ik denk dat ik er morgen al heen rijd. Ik heb laatst zelf een pony van 23 gekocht en dat is een heel verschil hoe die eruit zie kwa conditie dan sonja. Kan ik in ieder geval haar wond weer even goed verzorgen en kijken of ze dan wel het nummer van Marieke voor me hebben.

Echt, heel veel succes ermee, meid... OK dan! Waren er maar meer mensen met jou instelling...

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:08

Zulke mensen moge blijven in de wereld die hebben een ECHT hart voor paarden .

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:05

En....? Hoe is het afgelopen?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 17:07

Ik ben er nog langs geweest maar nu willen ze haar niet meer kwijt omdat ze haar al vijftien jaar hebben. Ik heb zelf een smid gebeld om haar te laten bekappen en dus ook zelf betaald en ik heb haar wond weer verzorgt. Ik probeer er nu zo vaak mogelijk heen te gaan om haar te verzorgen maar ik kan niet zo vaak omdat het ongeveer 60 km bij me vandaan is.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:27

Nou meid, jij heb in ieder geval je best gedaan voor het beestje... Ach gut Klasse dat je je om haar blijft bekommeren, heeft ze toch nog een maatje die het beste met haar voor heeft. OK dan!

Geniet maar lekker van de momentjes met haar...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:49

zou even het slachthuis kunnen bellen... Bloos!
je moet dan wel het gewicht weten (ong)
en vragen wat hij daarvoor kan krijgen..
meer moet je nooit betalen!!!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:30

jaa ik vind 300 euro een mooie prijs ze mogen blij zijn dat het beestje nog lekker rustig kan leven bij iemand die van hem houd

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:01

Eigenlijk is het te gek voor woorden dat jij de hoefsmid laat komen. Ik begrijp je volkomen, maar is echt heel erg krom...
Kun je ze echt niet overhalen dat ze haar verkopen? Gewoon nog een paar keer bellen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:28

Wat vervelend zeg dat ze haar nu niet willen verkopen.Ik zou voorlopig toch wel even door vragen en goede argumenten voor leggen dat ze straks lekker veel aandacht krijgt en een goede verzorging.Je moet alleen niet te veel voor haar betalen ik vind dat 100 euro meer als genoeg is voor zo'n oude pony.

Mysla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:35

Jeetje zeg wat jammer dat ze hem niet aan jou willen verkopen Scheve mond
Maar kun je niet iets afspreken over dat hij van hun blijft...bij wijze van sentiment Knipoog Haha! ...en dat hij bij jou zn oude dag door gaat brengen?

Kunnen ze toch hun vijver maken , hebben de zorg niet meer en houden ze toch voor hun gevoel hun paardje. Waar ze waarschijnlijk nooit meer naar omkijken...haha, dus is hij gratis voor jou! Haha!