Wie is er gaan kijken na schieten bij slager?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Wie is er gaan kijken na schieten bij slager?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 17:21

Ik vroeg me af wie er eigenlijk bij zijn eigen paard is gaan kijken toen ze hem hadden geschoten bij de slager?

Ook vraag ik me af of ze dan al de keel doorsnijden of dat ze dat pas doen als je weg bent.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:36

ik nog nooid!! en dat zou ik ook nooid doen!
ik denk ook niet dat ze in het bijzijn van eigenaren de keel doorsnijden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:38

Ik heb gelukkig nog geen paard naar de slager hoeven brengen, dus ik heb het nog niet gezien.
Ga er maar van uit dat de keel direct wordt doodgesneden, vlak nadat ze de kogel hebben gehad. ...het hart werkt dan nog en kan het bloed er uitpompen.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:46

Ik zou er ook nooit naar gaan kijken...
Ze snijden idd wel de keel door dacht ik, en vervolgens de rest...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:49

En ze zullen wat dat betreft niet wachten tot de eigenaar weg is...

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:56

waarom zou iemand daar bij willen zijn dan?
Als je het perse wilt kan je toch vragen of ze willen wachten met andere dingen tot je weg bent?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:58

Huilen Ik heb het afgelopen jaar twee paarden weg moeten brengen ,en ik heb bij alletwee na het schot gekeken Huilen
Het is een beeld wat eigenlijk bij me blijft,en toch heb ik er geen spijt van!
Gewoon omdat ik zeker wilde zijn dat ze werkelijk dood waren,en niet het verhaal wat je wel eens hoort achter het slachthuis weer uit zijn gegaan,om zo in de handel terecht te komen!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:07

lundi schreef:
|( Ik heb het afgelopen jaar twee paarden weg moeten brengen ,en ik heb bij alletwee na het schot gekeken Huilen
Het is een beeld wat eigenlijk bij me blijft,en toch heb ik er geen spijt van!
Gewoon omdat ik zeker wilde zijn dat ze werkelijk dood waren,en niet het verhaal wat je wel eens hoort achter het slachthuis weer uit zijn gegaan,om zo in de handel terecht te komen!

ja idd, ik zou ook willen kijken omdat zeker te weten

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:08

IK heb vorig jaar voor iemand anders haar paard naar de slacht gebracht (tumor in zijn hoofd, helaas). Ik ben na het schot wel even gaan kijken omdat de eigenaresse zeker wou weten dat ie echt dood was. (je hoort zulke rare verhalen...). Ik zou bij een eigen paard nooit zelf gaan kijken maar dat overlaten aan iemand anders. Ik moet zeggen dat de slacht mij echt nog even de tijd gaf om te kijken en niet meteen begon met de keel doorsnijden o.i.d. Ze waren erg vriendelijk, paarden hebben volgens mij toch een andere status dan vee dat ervoor gefokt wordt om opgegeten te worden.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:09

Ik heb dit nog nooit meegemaakt maar ik ben er zeker van dat ik wil kijken of mijn paard wel echt af is geschoten. Zoals lindi al zegt je weet nooit of ze in de handel terecht komen en dat zou ik mijn paard nooit aan willen doen als ze veel pijn heeft. Ik denk wel dat ze wachten te de eigenaar weg is met de keel doorsnijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:10

Is ook zo allegro.

Op het slachthuis is het personeel op een of ander manier altijd erg begaan met de mens die het paard brengt. Voor de mens zullen ze het dier met upmost respect behandelen. Ze weten dat het iemands lieveling is geweest.........

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:33

ik ben er ook bijgebleven toen mijn zus haar paard werd geschoten en dan dus omvalt en ook toen daarna de hals werd opengesneden....het ging heel vredig en heb er geen trauma van,maar het was ook niet mijn pony...

toch zou ik het zo weer doen..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:38

Ik denk niet dat ik zelf zou gaan kijken maar het iemand anders die geen emotionele band met het dier heeft zou sturen.
Zoiets blijft eeuwig op je netvlies gebrand staan. Scheve mond

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:40

ik heb het gelukkig ook nog nooit mee gemaakt en ik zou dat ook allemaal niet willen zien, dat blijft op je netvlies branden,
wel zou ik daarna willen kijken of het echt gedaan is en niet dat je aan die handel verhalen gaat denken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:49

Ik zou mijn paard nog wel willen zien. Nog even afscheid nemen en de zekerheid hebben dat ie echt dood is... Je hoort soms zúlke rare verhalen.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:51

Ik zou in zo'n geval ook heel graag zelf gaan kijken, maar in praktijk denk ik dat ik iemand anders zou vragen omdat ik dan bang zou zijn dat dat beeld alle goede herinneringen die je hebt teveel zou verdringen. Mocht zo iemand niet voorhanden zijn dan zou ik er wel bij blijven, want ik zou het absoluut 100% zeker willen weten. Maar ja, je moet het wel kunnen want het is nogal niet niks.

ace1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:57

Nou ik zou dat bij mn eigenpaard niet aankunnen hoor! Ik krijg er nu al kippevel van als ik dt lees

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:01

ik krijg ook kippevel als ik dit lees maar ik vind wel dat je zeker moet zijn dat je paard dood is en niet wordt doorverkocht !

ik zou het persoonlijk nooit kunnen ! daarom heb ik 2 jaar geleden mijn oude paardje thuis laten inslapen , zo was ik zeker dat ze dood was !

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:01

Ik zou m'n paard never naar de slacht brengen denk ik Scheve mond
Al die verhalen Scheve mond

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:06

hoezo niet ik breng mijn paard zeker wel naar de slacht laat haar niet inslapen eerst krijgen ze een spuitje en dan voelen ze hun lichaam uiwerken daar geen ze tegen stribbelen. Lijkt me vreselijk. Het liefst laat ik mijn paard op stal schieten niet de lucht van andere dode dieren dus geen angst voor haar

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:10

ik zou het niet durven of aankunnen eerlijk gezegd Scheve mond

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:21

Ik zou het denk ik niet durven.. Zou denk ik iemand anders vragen om te kijken, want ik zou wel zeker willen weten dat ie dood is. Maar zelf kijken, nee, ik krijg de rillingen bij alleen het idee al, dat zou ik niet aan kunnen zien denk ik..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:22

Een dood paard zien is niet zo erg, echt niet.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:28

Nee ik heb al meerdere dode paarden gezien, maar het feit dat het je eigen is en de keel waarschijnlijk is doorgesneden, maakt het wel veel moeilijker.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:30

rossebol schreef:
hoezo niet ik breng mijn paard zeker wel naar de slacht laat haar niet inslapen eerst krijgen ze een spuitje en dan voelen ze hun lichaam uiwerken daar geen ze tegen stribbelen. Lijkt me vreselijk. Het liefst laat ik mijn paard op stal schieten niet de lucht van andere dode dieren dus geen angst voor haar

ik heb mijn paard een spuitje laten geven en ze heeft er niets van gevoeld ! eerst kreeg ze een kalmerende spuit en dan de fatale injectie , mijn paard viel neer en ze was dood ! het ging echt heel snel !!