Nachtblind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

none

Nachtblind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:19

het ging de laatste tijd juist zo goed met mijn paardje. Ik hoefde maar een paar minuten te longeren voor het rijden. Het ging echt veel beter. (hij was namelijk 7 jaar niet bereden vandaar dat longeren)
Maar nu gaat hij weer heel zenuwwachtig doen met longeren. En hij bokt/trapt steeds naar de buitenkant. Ook gaat hij heel hard rennen met zijn kop in de lucht. Terwijl hij dat juist net niet meer deed. Ik heb hem nu daarom dus een paar weken niet kunnen rijden omdat ik het te gevraarlijk vond als ik alleen was.
Kan het zijn dat het komt omdat het schemerig is als ik ga rijden? (eerder kan ik niet) Dat hij slecht ziet (hij is al 16) en het daarom enger vind?
Wat kan het anders zijn??

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:13

Wat doet hij in het weekend als je bijv. wel overdag komt? Is hij dan wel normaal of niet?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:18

Paarden voelen zich niet veilig in de schemering. Ze kunnen prima zien in het donker, hoor, dat is het niet. Het is gewoon instinct. Paardje moet jouw vertrouwen. Constant praten, geruststellen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:27

In het donker schijnen ze beter te zien dan in de schemer.....hoewel dat bij ons opzich ook wel is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:08

klopt, een paard ziet in het donker juist beter dan de mens...
dat hij loopt te klieren zal wel gewoon toevallig zijn.. niks ervan aantrekken hoor...

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 15:36

Kyona schreef:
Wat doet hij in het weekend als je bijv. wel overdag komt? Is hij dan wel normaal of niet?

Ja dan is hij wel normaal. Maar om alleen in het weekend te gaan rijden is ook niet echt goed voor het paardje lijkt mij.
Dus ik dacht er meteen aan dat hij zo doet omdat het donker is.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:54

Bij ons op stal staat een paard dat in het donker helemaal in paniek raakt. Als je hem buiten zet in de buitenbak, in het donker. Word ie echt gek. Terwijl hij dat in het licht niet doet. Misschien heeft het paard iets aan z'n ogen. Dat ie daarom enger vind in het donker.
Voorheen heb je hier natuurlijk geen last van gehad omdat het toen 's avonds toen nog langer licht was. Vandaar dat je het nu misschien pas merkt.