Hoe reageerde jouw paard voor het eerst...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Hoe reageerde jouw paard voor het eerst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:52

op het scheren? ik ga mijn paardje dus laten scheren, ik heb hem al naar een soort gelijk geluid laten luisteren, daar vond hij niks aan. Verward
maar het is zo'n angsthaas af en toe.
ik ben bang dat als hij voor de helft geschoren is, dat hij dat gek gaat doen en je hem niet meer rustig krijgt, of zou dat wel meevallen. ik weet het misschien een domme vraag. Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:56

Pablo vond/vindt het een drama, Raimaer vindt het heerlijk. Kun je dus weinig van zeggen.

Zorg dat er iemand bij is met ervaring en gebruik evt een praam voor de lastige stukken. Verder zullen ze het niet ineens eng gaan vinden, je merkt het wel als je begint
Laatst bijgewerkt door Lielle op 03-12-04 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:56

mijn shetlander deed heel normaal of hij het al vaker had mee gemaakt Lachen:D
als hij egt super druk en gek word hat aparaat niet op zijn lijf houden maar zodat hij dat ding kan zien en anders een priem erop zodat hij lekker rutig word
maar de eerste keer is meestal wel eng voor paarden
mijn shet deed gewoon normaal maar dat zijn de meeste shet denk ik
su6 ermee

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:58

mijn instructrice gaat het doen, ik zou het zelf niet aandurven!
ben alleen bang dat het bij zijn hoofd niet gaat lukken. :S

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:38

Nic staat te genieten.
Die gaat op rust staan soezen met zijn oogjes op half 7 *LOL*

Joem stond er naast en gaf ook geen kick. Hoe dat is wanneer we haar zelf scheren weet ik niet. Dat doen we voorlopig nog niet!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:40

Mijn pony is als de dood van een scheerapparaat, ook op afstand. Mijn paard geeft er niks om maar moet wel een praam op omdat hij kriegelig wordt van het scheren op zijn huid, dan gaat hij trillen enzo. Dus gewoon een praam bij de hand houdenen met zijn tweeen scheren.

Tip voor zijn hoofd: pak hem bij zijn oor en trek die omlaag......

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:43

Mijn witte pony is ooit geschoren geweest en reageerde daar nauwelijks op. Terwijl dat toch wel een stresskip is. De enige manier om uit te vinden hoe jou pony/paard reageerd is het gewoon proberen.
Succes!!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:18

Niet dat die van mij compleet geschoren zijn, maar wel hoofd/benen ed. een beetje bijgewerkt.
Isolda vond het he-le-maal niks en ging tekeer, maar na flink aanspreken ging het wel. Nu kan ik haar gewoon bijwerken. Ik moet wel eerst even voorzichtig doen, zodat ze ziet wat ik doe, maar ze blijft gewoon staan.

Udinde is heel verschillend, de ene keer blijft ze lekker staan, de andere keer moet ik haar eerst met de billen in een hoek zetten, zodat ze niet naar achteren kan, dan springt ze nog wat en sputtert wat, maar daarna kan ik haar gewoon scheren zonder praam of wat dan ook.
*thankgod*

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:47

Die van mij is 2 maanden terug ook voor het eerst aan de beurt geweest..
Het geluid was het probleem niet.. Wel het ding wat ik in mijn hand had.
En het draadje op de grond..
Zolang ik aan de zijkant was was er niets loos maar zodra ik naar de andere kant ging vond hij het eng..
UIteingelijk zijn hoofd tot de helft kunnen doen (zijkanten)
En de van vooraf benadering vond hij niet grappig..
Maar als ik eenmaal bezig was was hij zo mak als een lammetje !
Kwestie van proberen dus Knipoog

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:04

Mijn vorige pony gaf er totaal niks om, hij was 2 jaar toen hij voor het eerst geschoren werd (ivm ziekte). Hij was erg braaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:05

mexx vond het heerlijk.. hij zat toen ik hem kocht behoorlijk dik in zijn vacht en zat vol met luis.. dus hij was heel blij dat zijn vachtje er af ging Knipoog

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:18

de tip van:pak hem bij zijn oor en trek en omlaag...?

zou ik nooit doen,er zijn zoveel oorschuwe paarden/pony's net als mijn haflinger.ze zullen gaan schudden/stressen en zelfs steigeren of je kan zelf een kopstoot verwachten..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:43

casanova schreef:
de tip van:pak hem bij zijn oor en trek en omlaag...?

zou ik nooit doen,er zijn zoveel oorschuwe paarden/pony's net als mijn haflinger.ze zullen gaan schudden/stressen en zelfs steigeren of je kan zelf een kopstoot verwachten..

Die tip werkt echt hoor! Dat werkt net als een praam. Ik heb er een keer een geschoren die dat niet pikte en bij gebrek aan een praam hebben we dit gedaan. Dat ging super. Die pony was ook niets mee te beginnen met bekappen(ik heb hem bekapt toen hij bij mij stond), dan deden we dat ook. Na een paar keer kon het ook zonder.

Dennis viel zowat in slaap de eerste keer. Hij is nog maar 1x vervelend geweest met scheren, maar dat kwam omdat hij moest plassen Tong uitsteken.
Roos was super braaf toen die een maandje geleden voor het eerst(half) geschoren werd.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:50

Die van mij is 2 weken terug ook geschoren. We hebben dr wel een verdoving gegeven maar voor de verdoving was ingewerkt zijn we al wel begonnen. Eerst even t scheerapparaat laten zien, even tegen dr aan houden, geluid aan en proberen te scheren. Nou Goldy vond het best dus we konden in een keer doorscheren. Halverwege werd ze wel wat irritant, maar dat was van ongeduld en niet omdat ze bang was Knipoog Ze is overigens helemaal geschoren. En t is normaal ook wel een hittepetit, maar dit vond ze allemaal goed, ook benen en hoofd waren geen probleem. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:56

Als je er niet zeker van bent hoe het paard reageerd kun je hem misschien het beste een verdoving door de DA laten geven.
En ik zou de eerste keer alleen het lichaam doen en niet de benen. Maak het niet moeilijker dan het al is.

En laat idd scheren door iemand die dit al vaker heeft gedaan....

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:33

Lin stond half slapend achterom te kijken, en bleef gewoon staan. Lekker makkelijk Lachen!