Klinisch zou ik zowieso altijd doen, maar ik heb een beetje mijn twijfels over rontgen keuren. Vooral aangezien tegenwoordig de meeste eigenaren 'kosten ALTIJD voor koper' aanhouden
3 Afgekeurde paarden verder is je geld op....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
janna schreef:Staan op rekening verkoper! Dat redt je niet altijd, maar vaak wel hoor. Ook in dit geld. Ze zijn vaak toch blij dat ze een koper hebben gevonden.
En wat denk je van afgekeurde paarden? Die verkopen ze in deze prijsklasse, in de hoop dat je mensen als jij tegenkomen,. die niet rontgenen...

) is me altijd goed bevallen en in de 20 jaar dat we paarden hebben is het nog nooit tegengevallen.figora schreef:Zelf laat ik een paard nooit meer rontgenlogisch keuren, ik snap mensen die het wel doen, maar ik heb er al genoeg ellende mee gehad. Simpelweg doordat een arts het paard op foto's goedkeurde, maar de foto's niet goed had bekeken, en dus onterecht goed keurde. 1-2 hadden dikke 4en moeten zijn!
En dan heb ik het niet om een 'kleine' arts, maar om een erg goede bekende arts!
Tulandro schreef:Dit vind ik een zeer uitzonderlijk verhaal, en het zal ook niet vaak voorkomen. Als mijn paard afgekeurd zou zijn, zou ik de foto's meenemen voor een 2nd opinion, alsik het zelf niet zou kunnen zien. Ik had bijna een paard gekocht met een zeer ernstig gekanteld hoefbeen, als ik dit niet had geweten, en ik had opeens zijn voer veranderd, had ik hem naar de slager kunnen brengen.
runningkawa schreef:En hoe weet je dat dat 2tje geen 4 tje is geworden?
Zo zijn er ook paarden met 3-tjes die het uitzonderlijk in de sport doen.
Trouwens, laten julle een veulen klinisch keuren?
Samsam schreef:Dat is een fout van een DA, heeft niets met keuren op zich te maken!