Stalling in Almere en omgeving?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caro

Stalling in Almere en omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 00:12

Momenteel ben ik samen met mijn vriend bezig om een huis te zoeken in Almere.

Paardlief gaat dan natuurlijk mee! Knipoog

Maar waarheen? Verward

Wie heeft er tips, adressen, nog meer tips en misschien zelfs telefoonnummers? Schijnheilig

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:33

Ik heb jaren in Almere gewoond en ben er nu 4 jaar weg. Mijn ervaring met stalling is niet zo best. Er waren toen 3 maneges waar je wel kon staan maar er was wel een wachtlijst en erg duur naar mijn smaak. Ze hadden toen ook een soort van gemeenteweitjes die je van de gemeente kon huren (vreselijk lange wachtlijst, echt niet aan te komen-ik heb wel 5 jaar ingschreven gestaan en ik kreeg mooi niks)). Ik heb uiteidelijk mijn toevlucht gezocht tot fam Veldboom in Zeewolde (veeboer), die hebben een penionstal, was toen goed te betalen en aardige mensen maar hoe het nu is weet ik niet.... Ik ben oa om de slechte mogelijkheid om paarden te houden verhuisd naar friesland..
Veel succes met vinden van een leuke plek, ik hoop dat het nu beter te doen is als toen !

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:51

Ik woon in Almere en heb mijn paard toendertijd 30 km verderop geplaatst (nu dat ik nog verder weg woon zou dat 60 km zijn)... op een pensionstalling op de groene velden in Lelystad. Hele kleine stal, 8 stallen, gedraineerde paddocks, buitenbak met drainage en veel weidegang. Prijs viel in verhouding ook mee tegenover de grote stallen. Hoefsmid tegenover je, dus even wandelend er langs en je staat ook aan de bosrand van Lelystad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:56

Als je het niet erg vind om een stukje met de auto te rijden dan is de Heidehoek in Eemnes een echte aanrader. Net nieuwe accomodatie met feel faciliteiten en mogelijkheden. Ik denk dat er ook nog wel een stal vrij is (website:[url]deheidehoek.nl[/url]).

In Almere zelf zou je manege Lies Beuker kunnen proberen (website: http://www.manege-liesbeuker.nl). Ook een prachtige accomodatie, professioneel bedrijf, goede verzorging. Ik weet alleen niet of ze daar plek hebben of een wachtlijst. Daar zou je dan even voor moeten bellen.

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 22:24

IloveCheeta schreef:
Ik heb jaren in Almere gewoond en ben er nu 4 jaar weg. Mijn ervaring met stalling is niet zo best. Er waren toen 3 maneges waar je wel kon staan maar er was wel een wachtlijst en erg duur naar mijn smaak. Ze hadden toen ook een soort van gemeenteweitjes die je van de gemeente kon huren (vreselijk lange wachtlijst, echt niet aan te komen-ik heb wel 5 jaar ingschreven gestaan en ik kreeg mooi niks)). Ik heb uiteidelijk mijn toevlucht gezocht tot fam Veldboom in Zeewolde (veeboer), die hebben een penionstal, was toen goed te betalen en aardige mensen maar hoe het nu is weet ik niet.... Ik ben oa om de slechte mogelijkheid om paarden te houden verhuisd naar friesland..
Veel succes met vinden van een leuke plek, ik hoop dat het nu beter te doen is als toen !

Is de site www.veldstar.nl van de familie Veldboom die jij bedoeld?

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 22:25

orri schreef:
Ik woon in Almere en heb mijn paard toendertijd 30 km verderop geplaatst (nu dat ik nog verder weg woon zou dat 60 km zijn)... op een pensionstalling op de groene velden in Lelystad. Hele kleine stal, 8 stallen, gedraineerde paddocks, buitenbak met drainage en veel weidegang. Prijs viel in verhouding ook mee tegenover de grote stallen. Hoefsmid tegenover je, dus even wandelend er langs en je staat ook aan de bosrand van Lelystad.

Dit klinkt als iets wat me wel zou liggen...

Heb je misschien wat meer info?

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 22:26

CCCCorine schreef:
Als je het niet erg vind om een stukje met de auto te rijden dan is de Heidehoek in Eemnes een echte aanrader. Net nieuwe accomodatie met feel faciliteiten en mogelijkheden. Ik denk dat er ook nog wel een stal vrij is (website:[url]deheidehoek.nl[/url]).

In Almere zelf zou je manege Lies Beuker kunnen proberen (website: http://www.manege-liesbeuker.nl). Ook een prachtige accomodatie, professioneel bedrijf, goede verzorging. Ik weet alleen niet of ze daar plek hebben of een wachtlijst. Daar zou je dan even voor moeten bellen.

Deze had ik inderdaad al gePBt gekregen OK dan!
Klinkt ook heel goed, maar toch wel ver rijden van waar we nu aan het kijken zijn.

Maar niets is nog zeker, dus ik hou het zeker in gedachten Haha!

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:35

Hoi Caro,
Ja dat is m !!! Wat is het daar mooi man, toen ik daar stond hadden ze alleen 1 buitenbak ! Echt veranderd, maar ze zijn echt heel erg vriendelijk en de prijs is nog hetzelfde als wat ik betaalde 4 jaar terug, en wel al die fasciliteiten erbij . Ik ben weer helemaal enthousiast over ze , ik zou er zo weer gaan staan. Succes met je beslissing, groetjes, Yvonne