Vraagje over shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vuri

Vraagje over shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 22:05

Hoi

Ik heb een vraagje voor degene met een shetlander. Hoeveel zijn jullie nou ongeveer per maand kwijt aan stalling en alles bij elkaar? Bedankt

[edit] MSN-taal uit titel verwijderd
Oscar [/edit]

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:42

hier zijn al zo veel topic over geweest.

het schild nog al waar je woond voor de stalling dan.
en voor de hoefsmid ben 16,50 euron per shet krijgt.
1 keer in de 2 maander een wormenkeur van rond de 12 euro per spuit.
en met 1 zak brok die ik ongeveer een maand met 2 shetjes aan 1 zak brok. van ongeveer 10 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:53

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:07

ja topic nummer 100 denk ik
Maar goed, ik betaal 50 euro in de maand voor mn shet en dan komt er nog hoefsmid en veearts kosten bij. En af en toe wat extra's voor spulletjes ofzo.

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:25

roosfise schreef:
Hoi

Ik heb een vraagje voor degene met een shetlander. Hoeveel zijn jullie nou ongeveer per maand kwijt aan stalling en alles bij elkaar? Bedankt

[edit] MSN-taal uit titel verwijderd
Oscar [/edit]

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:46

een shet kost exl stal / weide huur ongeveer 50 euro per maand
incl bekappen elke 8 weken , dus met ijzers meer

@texeenmaikey-> bij ons kost bekappen 25 euro en beslaan 65 (normale ijzers rond om) maakt niet uit of het een paard of shet is
shet kost meestal meer tijd (en geeft de smid meer rugklachten Knipoog )

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:00

nickyu schreef:

@texeenmaikey-> bij ons kost bekappen 25 euro en beslaan 65 (normale ijzers rond om) maakt niet uit of het een paard of shet is
shet kost meestal meer tijd (en geeft de smid meer rugklachten Knipoog )

16,50 bekappen. maar hij vraagt wel 80 euro voor het beslaan en dat is alleen maar omdat hij er zo veel werk aan heeft.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:07

ik betaal 5 euro bekappen voor mijn shet en waarschijnlijk dan ongeveer 30 euro rondom beslaan als ik dat zou doen dan....ik betaal alleen heel veel stallingskosten 105 euro in de maand volpension maar ze krijgt bijgevoerd dus 1 zak in de maand ongeveer is 10 euro erbij dus ik ben iets van 130 in de maand kwijt.

IK heb trouwens super oefsmid hij neemt de tijd vind het leuk om te doen dus goed met paarden...lekker goedkoop. Hij wou me shet gratis bekappen omdat ie neit wist wat ie moest vragen voor zo´n klein 5 minuten werkje Tong uitsteken Voor mijn paard betalen we trouwens 25 euro voor bekappen en 45 voor bakappen en voor ijzers...erg goedkoop in vergelijking tot...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:13

Ik houd mijn pony's aardig goedkoop.

Ze staan thuis en ik bekap ze zelf.
Het enige wat over blijft is ontwormen, biks, hooi en VA kosten(en spullen natuurlijk).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:22

dan bekapt hji de shet wel erg snel , bij mij is hij met 15 min klaar met mijn paard maar mijn shetje toch wel wat langer hoor

of doe jij alleen de punten bijknippen?

moet zeggen dat mijn smid erg goed is , zeker bij die kleintjes (ook met beslaan) en dat is toch wel een vak appart hoor

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:53

die van mijn is zeker bijna een uur bezig als hij ze allemaal moet doen. maar hij neem wel alle tijd voor ze. ik ben echt heel blij met mijn hoefsmid. vooral omdat hij er zo goed mee omgaat dat die ene het van mij nog steeds een straf vind als hij heen moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:32

Vaste kosten in de wintermaanden: hooi 4€ per week, wortelen 3.80€ per week.
Wormenkuur, hoefsmid, VA en "spullen" zijn incidentele kosten en bereken ik nooit per maand.
Weides zijn gratis.
Maar... dat is voor mijn Shet.

Een kostenplaatje maken moet je per paard of pony doen.
Zijn er medische problemen dan lopen de VA-kosten op, zijn er hoefproblemen dan moet de smid wat vaker komen, heeft een paard/pony speciaal voer nodig dan lopen die kosten weer op.
Wat je echt per maand kwijt bent verschilt per paard/pony en merk je pas als je de rekeningen moet betalen Clown

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:59

nickyu schreef:
dan bekapt hji de shet wel erg snel , bij mij is hij met 15 min klaar met mijn paard maar mijn shetje toch wel wat langer hoor

of doe jij alleen de punten bijknippen?

moet zeggen dat mijn smid erg goed is , zeker bij die kleintjes (ook met beslaan) en dat is toch wel een vak appart hoor

Ja zo snel, hij gaat goed met paarden om enzo neemt ook de tijd maar langer heeft hij bij mijn shet gewoon niet nodig...Met mijn paard is ie altijd minstens een uur bezig dus Lachen

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 19:19

Ok bedankt iedereen. Ik weet voorlopig genoeg. Groetjes

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:56

Ik betaal voor de smid 25 euro. Per Shet. Ponybrok kost me 7 euro per maand. Muesli kost me 15 euro per 2 maanden. Veulenkorrel kost me 10 euro per drie maanden. Hooi kost me dire euro. Stro kost me ook drie euro. De rest verschilt natuurlijk nogal.

Ik kom dus uit op ongeveer. 60 euro per maand voor mijn twee jarige en veulen.