Cooling gel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SarahJ

Cooling gel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 21:28

Aangezien bandages naar't schijnt heel wat warmte produceren, wil ik de benen toch goed naverzorgen en heb ik me een pot cooling gel aangeschaft. Hierbij heb ik nog enkele vraagjes:

Zijn er onder jullie die dit ook vòòr de arbeid gebruik(t)en, eventueel onder bandages? Wat zijn jullie ervaringen hierbij?

Gebruiken jullie ook cooling gel (in verdunde vorm) op andere plaatsen dan de benen? Vb. achterhand.

Wanneer spuit ik zn benen het beste af? Vóór het aanbrengen van de gel? Na het inwerken van de gel? Niet?

Graag reakties!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:30

je moet of de cooling gel gebruiken of afspuiten, anders word het been te gekoeld hebben ze mij verteld. Ik gebruik de cooling gel altijd na een springwedtsrijd, dan heb ik geen spuitplaats. Ik rij nooit met bandages dus dat weet ik niet..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:25

Meestal na het rijden om de warme benen eerst te koelen met water. Dan droog maken en cooling gel erop. Sommige kunnen ook zonder eerst af te spuiten dat staat op de verpakking. Vaak mag er geen bandage omheen omdat het dan kan gaan blisteren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:44

Dat wilde ik net zeggen. Nooit een gel dat bedoeld is om te koelen of te warmen, toedekken. In de eerste plaats omdat het contact met de lucht juist het effect opwekt en in de tweede plaats omdat het anders inderdaad in de huid brandt!!!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:44

Doe er nooit een bandage omheen. Die fout heb ik 1 keer gemaakt, het werd echt bloedheet onder de bandage Bloos!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:09

nee echt never nooit een bandage er om heen doen als je er cooling gel hebt opgesmeerd. Gewoon na het werk of de benen afspuiten of de cooling gel begruiken alle 2 is overbodig

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 18:37

Piaffe schreef:
Doe er nooit een bandage omheen. Die fout heb ik 1 keer gemaakt, het werd echt bloedheet onder de bandage Bloos!

Op het potje staat dat het onder een bandage kan aangebracht worden, maar ik zal hier dan maar niet op vertrouwen Scheve mond .

Bedankt voor de reakties!
Meer reakties zijn nog altijd welkom .
Gebruiken jullie de (verdunde) gel ook op andere plaatsen dan de benen? Dit staat ook aangegeven op het potje als mogelijkheid.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:35

SarahJ schreef:
Op het potje staat dat het onder een bandage kan aangebracht worden, maar ik zal hier dan maar niet op vertrouwen Scheve mond .

Bedankt voor de reakties!
Meer reakties zijn nog altijd welkom .
Gebruiken jullie de (verdunde) gel ook op andere plaatsen dan de benen? Dit staat ook aangegeven op het potje als mogelijkheid.

Dat stond ook op mijn potje, dat is het stomme dan ook. Dus doe het alsjeblieft niet

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:40

ik heb het ook net aangeschaft en ik spuit mijn pony's benen af na het werk en daarna maak ik ze droog en doe er een laagje cooling gel op, de pezen blijven nu ook egt koeler! je kunt het ook op de rugspieren smeren geloof ik!

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:02

Wat andere bokkers ook geadviseerd hebben: Nooit bandages als je de been hebt ingesmeerd met Coolings Gel!

Ik heb dit wel gedaan, maar is gelukkig goed afgelopen. Kreeg later van iemand te horen dat een paard ernstige brandwonden hieraan over kan houden.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:24

Bedankt OK dan! !