Zou het het ruiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Zou het het ruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 18:02

Vandaag was de veearts bij ons op stal om even een controle te doen bij een paard.

Die mevrouw liep even na mijn paard toe, ze vond hem mooie halsspieren hebben blablabla maar mijn paard was doodsbang voor de veearts!!
Hij heeft niks gezien, en hij is ook nooit geholpen door haar.
Ze zag er heel normaal uit, en deed ook heel normaal.

zou mijn paard het ruiken ofzo? Had hem nog nooit zo gezien, hij is nooit bang voor mensen...
Hij helemaal snuiven enzo, en hij wist niet hoe snel hij bij haar vandaan moest komen.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:05

het komt denk ik inderdaad door de geur in een ziekenhuis hangt er ook een bepaalde lucht wij hebben ook een paard op stal die gaat flippen als de veearts komt...

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:10

Mijn paard heeft het maar bij 1 veearts, de andere vind ze juist leuk ?? raar paard haha

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:17

Ik had vanmiddag ook zoiets. Ik was aan het uitstappen op het erf en er stond een auto van een dierenarts geparkeerd. Een groooooote boog er omheen. Zal inderdaad wel een luchtje aan gezeten hebben.
Toch is hij helemaal niet lastig bij de DA, hij vindt het wel best.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:19

een manegepaard van ons heeft dat ook Haha! vanaf ie de VA van de pensionklanten hoor komen kruipt ie weg in het verste hoekje van zijn stal Haha! en dan te denken dat we het hier hebben over een volwassen ruin van 15 jaartjes jong en een schoft van 1.68 Tong uitsteken

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:27

Als ik bij onze DA de praktijk binnen stap, hangt er zo'n typisch "DA-praktijk-geurtje".Het zal wel iets van ontsmettingsmiddel zijn denk.
Dat draagt hij dus ook bij zich en onze paarden weten precies hoe laat het is als ze 'm ruiken.Behalve onze jongste merrie doet redelijk normaal als hij in de buurt is.(maar die heeft ook niet zo veel DA-troubles meegemaakt Haha! )Laatst was hier een andere DA, hetzelfde geval.

Lijkt me dus wel zeker dat er een bepaald geurtje is wat afstoot.

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:36

Zo liep er bij ons op stal vroeger ook een pony. Als de eigenaar ermee aan het rijden was en de DA kwam even in de bak staan en ging daarna terug weg dan sprong die pony altijd over de plaats waar de DA gestaan had. Hij wou zelfs nog niet eens op dezelfde grond lopen Clown *LOL*

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:21

Aan die DA's zit altijd een luchtje Haha! Clown , van het desinfectiemiddel wat ze gebruiken. De meeste paarden hebben het er niet op.

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:24

Zal idd desinfectant zijn, of wat ook kan... lucht van een dood dier (gatsie). Daar zijn paarden helemaal bang voor.

Ik kan me nog herinneren dat ik nog een klein meisje was van 10 Lachen en met een pony aan het buitenrijden was. We kwamen langs een busje dat de slager aan het bevoorraden was... Daar hingen allemaal van die halve varkens in (zeg maar de bovenkant helemaal, als een soort berenvelletje Haha! ). Mijn hele brave pony was opeens heel bang...

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:47

Ja hoe lief en onderschuldig de DA eruit ziet, er zit zeker een luchtje aan! Knipoog
Ik ben met mijn paardje een paar weken geleden naar de kliniek geweest en ze was daar opzich best braaf! (ikzelf ging wel bijna van m'n stokje van die 'operatiekamer' lucht, trok wit weg en moest gaan zitten Bloos! )
Maar afgelopen vrijdag kwam de DA bij ons om mijn paardje nog een keer te controleren......NOU, de DA kwam alleen nog maar aangelopen en had dus nog niks gedaan of mevrouw stond al helemaal achterin haar stal Schijnheilig en dacht je dat ik haar uit de stal kon krijgen....echt niet! oke, ze liep dan uiteindelijk mee, omdat het moest Knipoog
Toen de DA met spiritus haar been ging schoonmaken....PFFHOEI! Dat was dus de lucht waarvan ik in de kliniek bijna van m'n stokje ging! en volgens mij is dat dus die sterke lucht waar paarden DA aan herkennen en dus bang voor zijn! (denk ik) Verward