Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mango schreef:ik vind het ook erg dom van deze dame
wij kennen deze dame ook goed ze heeft
bij ons op stal gestaan en ze heeft idd geen verstand
van paarden en waarschijnlijk ook niemand om daar over
te praten.
als ik mn paard weer in de wei zet in de lente het eerste wat
ik doe is de wei afspeuren op giftige planten herken je er 1 niet
zoek hem op wees niet afwachtend er zijn genoeg boeken
over of op internet genoeg info!!
ik vind het het ergst voor Scooby hij is geloof ik maar 4 geworden.
maar misschien is hij nog wel beter af zo sorry dat ik het zo cru stel
maar als je baasje niet eens weet wat er in de wei staat dan is het slecht met je gesteld.
en dat zo'n dierenarts dan zo gaat doen over een kaartje aan een boom gaat helemaal nergens over dit is de eigenaresse dr eigen verantwoordelijkheid en niet die van iemand anders.
sorry dit moets ik even kwijt er zijn gewoon mensen met te veel
geld en te weinig verstand!!!!

Lusitana schreef:Een paard eet gewoonlijk geen taxus van de boom.... je kunt een paard er alleen mee vergiftigen op sneaky manieren door het onherkenbaar te maken... of het paard moet gruwelijke honger geleden hebben. Dus ik vraag me af wat hier achter zit...

dierennieuws schreef:Normaliter weten dieren of een plant giftig is of niet. ¨Maar ja, het is nu herfst en er is praktisch geen gras in het weiland. Omdat een paard of koe niets meer te grazen heeft, gaat het beest op zoek naar andere planten. Als een taxus in de buurt staat, wordt daarvan gegeten.¨
Lusitana schreef:Ik schrijf toch ook..of ze moeten HONGERIG zijn...
Renske20 schreef:nee want die van mij vreten alles op, terwijl er nog goede kwaliteit hooi in de wei ligt, wat ik er expres ingooi omdat ze weinig gras hebben.
3 vd 4 eten t hooi de 4e neemt een paar happen en gaat dan op zoek naar iets anders.
je opmerking slaat dus echt nergens op.
Lusitana schreef:Een paard eet gewoonlijk geen taxus van de boom.... je kunt een paard er alleen mee vergiftigen op sneaky manieren door het onherkenbaar te maken... of het paard moet gruwelijke honger geleden hebben. Dus ik vraag me af wat hier achter zit...
)
in het siertuintje waar we langs liepen. Hardstikke giftig, en ik kon de takjes snel uit z'n mond trekken. Hij had notabene net een emmer biks op! Dus ze doen 't ook zeker wel als ze niet hongerig zijn. En ik dacht ook altijd dat paarden nooit en te nimmer giftige planten eten, dat ze die wel herkennen, maar daar twijfel ik nu aan....