Hoeveel grams winterdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Hoeveel grams winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 16:15

Twee van mijn drie paarden staan in een binnenbox, en hebben geen dek op in de winter,degene in de buitenbox heeft een 300 grams dek op, maar is niet geschoren en heeft een aardige wintervacht.
Omdat ik het toch wel lastig vind met trainen (zweten en lange nazorg) zit ik te denken om de twee dekenloze paarden volgende winter toch onder dek te zetten en mischien zelfs te scheren als dit nodig is.

Nu vraag ik me af, hoeveel grams dekens heb ik nodig op een paard met wintervacht, en hoeveel grams dekens op een paard dat geschoren is Verward
De temperatuur in de stal schommelt al een paar weken tussen de 5 en de 10 graden nu.

De vrouw in de ruitersportzaak adviseerde mij om nu alsnog een dun winterdek op te doen bij ze, alleen ik denk niet dat dit slim is, omdat we inmiddels alweer in december zitten en de paarden helemaal gewend zijn aan hun eigen gecreeerde bontjas Haha!
Dus ik twijfel nu even om alsnog dunnere dekens aan te schaffen en op te doen, of meteen dikkere dekens kopen en ze pas volgende winter op doen Verward

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:29

Jammer dat je ze niet zonder kan laten staan. Een dun dek heeft nu geen zin meer. Drukt alleen maar de vacht plat en is misschien wel kouder als zonder. Zou dan gewoon volgend jaar voor een dikkere gaan kan je je nog bedenken en anders zit je weer met een dunnere die je misschien niet meer gebruikt.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:43

zou ik ook voor gaan Knipoog