Vanmorgen de VA laten komen en wat bloed van Rio af laten tappen. Ieder jaar laat ik zijn bloed onderzoeken op wormen, nieren, lever en allerhande waarden. Het valt mij op dat veel mensen supplementen bijvoeren, en ik ga er vanuit dat je eerst een bloedonderzoek laat doen voordat je van alles gaat toevoegen in je paard.
Hoe vaak doen jullie dit?
Anita_D
Geplaatst: 02-12-04 15:49
Ik voer ook weleens een supplement, maar ik doe dat dan meestal op advies van mijn dierenarts. Verder kun je het soms ook aan het lichaam van je paard afleiden of hij even wat extra's nodig heeft, mijn paard had slechte hoeven en ik na een kuurtje Biotine was dat probleem opgelost. Ik ben het ermee een dat je niet zomaar voor de lol van alles toe moet voegen, hoewel het soms wel verleidelijk wordt gemaakt door middel van advertenties, maar om nou elke keer een bloedonderzoek te laten doen gaat me iets te ver. Bloedonderzoek laat ik doen als ik vermoed dat er echt iets mis is, en supplementen voeg ik soms tijdelijk toe omdat ik zie dat daar lichamelijk behoefte aan is, en dan bedoel ik niet perse medisch.
Vonnie84
Geplaatst: 02-12-04 15:52
Ik laat altijd eens in de zoveel tijd de manen een keer doormeten van m'n paard. Komt eigelijk een beetje op hetzelfde neer als jou bloedonderzoek. Mag ik trouwens vragen wat je in totaal kwijt bent aan zo'n onderzoek? (incl. visite)
mobick
Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-04 15:55
55 euro kost het. inclusief visite.
Vind het gewoon belangrijk om te weten dat hij niets mankeert/te kort komt. bloedarmoede bijv. kan lang sluimeren voordat het ontdekt wordt.