Verzekering: Ooit inspecteur bij paard gehad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Verzekering: Ooit inspecteur bij paard gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 14:41

Nou, ik denk dat de titel ook wel duidelijk is, maar ik vroeg het me gewoon af.

Ik heb Pablo laten keuren door de da, die papieren opgestuurd en ingeschreven. En verder alleen nog papier contact gehad met de verzekering. Maar soms lees je weleens over de inspecteur. Dus vraag ik mij af wanneer komt een inspecteur, alleen als er belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden over het paard of ook op andere momenten? Oja, ik ben verzekerd bij de Amev.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:51

Ik heb voor mijn paard een keer een inspecteur gehad ivm waardevermeerdering. Mijn paard was trouwens alleen verzekerd voor dood.
Ik vond het wel een rare situatie.
De waarde van mijn paard was gestegen. In de tussentijd was hij ingereden en 4 jaar ipv 2 toen ik hem verzekerde.... en omdat hij op ijzers stond. Dat eerste kon ik nog wel begrijpen, maar dat van die ijzers...nee dat begrijp ik nog steeds niet.

Uiteindelijk heb ik deze verzekering opgezegd, vond het eigenlijk allemaal nergens op slaan.

Nu heb ik een aparte spaarpot en geen verzekering

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:55

Mijn twee paarden zijn bij de EFO verzekerd.

Zowel bij mijn ruin die ik bij aankoop klinisch en röntgenlogisch heb laten keuren is de inspecteur (in dit geval Dhr. van Manen) even langsgeweest en bij de merrie die ik als veulen kocht is hij ook even komen kijken, en hoefde ik de dierenarts niet eens bij te laten komen.

Of dat standaard is of vanaf een bepaalde waarde dat weet ik niet. In dit geval was het meer een formaliteit even paarden kijken, klant bezoeken, formulier invullen en klaar.

Gelukkig hebben beide paarden nog nooit iets ernstig gemankeerd dus of ze in dat geval ook langskomen weet ik niet.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:04

Ik ben ook bij EFO verzekerd en voordat er iets voor vast getekend is, is er een inspecteur komen kijken. Voordat deze kwam door wel een tijd en wanneer hij er was, was ik er niet eens, dus heeft hem niet eens onder het zadel gezien en misschien niet eens uit de stal gehaald

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:21

Bij mij is er ook een inspecteur van Amev geweest, een kennis van me toevallig.
Een inspectie van een verzekeraar stelt niet zo veel voor, hij controleert alleen of het aangeboden paard overeenkomt met het paard waarvoor de verzekering is aangevraagd. En of er geen bovenmatig hoog verzekerd bedrag is aangevraagd ( of laag ).
Als ie meer wil weten gaat ie daar echt wel op in.

Ik heb mijn merrie alleen maar hoeven longeren en hij heeft het exterieur bekeken.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:24

bij ons is de inspecteur ook wel eens geweest, wij hebben namelijk een paardje terug gekocht van de verzekering, omdta hij afgekeurd was, en toen kwamen ze laatst kijken of hij er nog stond.