ik hoorde laatst de eigenaar van onze manege praten over een ruiterpaspoort. ik had hier nog nooit over gehoord en vroeg me af of jullie hier meer over wisten.
SnelleMarz
Geplaatst: 02-12-04 13:34
Ruiterpaspoort, dat hoort bij de FNRS F-Proefjes.. Proefjes waarmee je een diploma kunt halen, de manege moet dan wel goedgekeurd zijn door de FNRS.. (logisch)
Bij ons, op het HCW, hebben we regelmatig F-proefjes. Ook op berestein hebben ze dit
miepmiep
Geplaatst: 02-12-04 13:56
Jep, ik heb ook een ruiterpaspoort. Dit is in principe alleen voor manegeruiters van FNRS maneges. Je kunt hiermee starten in oa F-proeven, maar ook bijvoorbeeld inschrijven op examens voor Certificaat BuitenRijden 1, 2 en 3 (3 is gelijk aan ruiterbewijs). Je kunt ook springwedstrijdjes op de manege starten. Daarnaast zit er ook en verzekering aan vast, en kun je aan de hand van een juist ingevuld paspoort bij alle maneges in Nederland je niveau tonen bij bijvoorbeeld het huren van paarden.
Bij ons is het min of meer verplicht hem aan te vragen... Maarja mijn instructeur is dan ook wel erg fanatiek daarin (hij heeft zelf meegeholpen het te ontwikkelen). Weet niet hoe het op de Riouw is. Daar zijn ze geloof ik over het algemeen wat makkelijker in dat soort dingen (zie ook regelmatig riouwruiters zonder cap voorbijhobbelen bijvoorbeeld, dat hoef je bij ons ook niet te proberen!)
Je kunt ook kijken op www.fnrs.nl voor meer informatie.
Fredt
Geplaatst: 02-12-04 15:54
Het is volgens mij nu ook zo dat als je voorbij de F6 bent, dat je dan geen winstpunt in de B hoeft te halen om te kunnen gaan springen. En dat als je alles hebt (t/m F12 dus ) dat je dan de B kan overslaan en in het L1 kan starten!
Sjonniej
Geplaatst: 02-12-04 17:57
Ik heb daar ook wel eens iemand over gehoord, deze heb je nodig om in Den Haag volgens mij buiten te rijden. Dit weet ik niet zeker maar ik dacht dat die man dat toen zei. Ook wordt er op dat paspoort je ervaring en prestatie/niveau bijgehouden, zo is de kans op een paard van jouw niveau bij een andere manege groter.
Sandra84
Geplaatst: 03-12-04 01:33
Ik heb gereden op een manege die aangesloten is bij de FNRS. Toen moest ik verplicht het paspoort aanvragen.
Daarin worden vorderingen bijgehouden en uitslagen van wedstrijdjes, maar dr is ook ruimte voor aantekeningen. Het is ook een startlicentie voor FNRS-manegewedstrijden (diplomarijden ook) en het is een bewijs van rijvaardigheidsniveau. Heb het even opgezocht, had er nog nooit goed ingekeken eigenlijk
Ik gebruik het nooit en ik vind het er eigenlijk ook niet bijzonder uitzien.. Voor zover ik weet werd er op de manege ook niet echt wat mee gedaan bij gevorderden lessen, alleen voor junior pony eigenlijk