Kan ik opmeten hoeveel inch mijn zadel heeft ?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

starlet

Kan ik opmeten hoeveel inch mijn zadel heeft ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 22:46

Ik heb al jaren een Stubben veelzijdigsheids zadel. Ik zou wel eens willen weten hoeveel inch hij is. Ik kan op het zadel zelf geen maten vinden, mogelijk zijn ze weggevaagd..... Zijn er richtlijnen van bv. bepaalde "afstanden" die ik kan meten op het zadel zodat ik kan uitrekenen hoeveel inch mijn zadel heeft ?????
Thanks.....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:16

Als het goed is zit aan weerszijden van de voorboom aan de bovenkant 2 plaatjes met in dit geval het Stübben logo.
Vanaf dat punt meet je naar de rand van de lepel op het hoogste (midden) punt.
Die centimeters reken je om naar inch.
17 inch is 43 cm.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 19:51

okee, dat ga ik proberen, dank je wel.....

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:07

ijn al veel topics over geweest..
Kan je ook meten: begin zitvlak midden voorkant, vlak over zadel gaan naar midden achterkant (lepel). Dat is ook de maat.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:26

Dat laatste werkt niet echt omdat je ook zadels hebt met teruggesneden voorboom, vandaar dat ze dat plaatje aan de zijkant aanhouden.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:00

Dat met teruggesneden voorboom maakt natuurlijk niks uit. Zitvlak blijft natuurlijk altijd hetzelfde.
(vlgs jou zouden zadels met terugg. voorboom dan alleen maar klein zijn...)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:25

Branca schreef:
Dat met teruggesneden voorboom maakt natuurlijk niks uit. Zitvlak blijft natuurlijk altijd hetzelfde.
(vlgs jou zouden zadels met terugg. voorboom dan alleen maar klein zijn...)

Ik zeg helemaal niet dat zadels met teruggesneden voorboom alleen maar klein zijn, ik weet niet waar je dat uithaalt.
De info die ik neerzet heb ik van een zadelmaker die al wat jaartjes meedraait. De meeste merken hebben de afspraak, van plaatje naar achterkant lepel is de inch maat.
Er zijn zoveel modellen zadels en ze verschillen zo van vorm en die met teruggesneden voorboom was hier slechts een voorbeeld van.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:32

Stennisje..
Het meten van het zitvlak blijft altijd hetzelfde bedoel ik te zeggen. Het voorbeeld wat je aanhaalt (terugesn voorb) gaat dan niet op
Je info zal best goed zijn, heb ik vaker gehoord.. maar ging puur om je voorbeeld Knipoog