Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
inib schreef:Ik snap niet wat iedereen toch met dat ruiterbewijs heeft, ten eerste is het niet verplicht, op bepaalde gebieden na, ten tweede heeft de Srr de regels veranderd, alleen op FNRS goedgekeurde manege's mag je nog examen doen, net of manege's zonder FNRS keuring niet goed zijn. Bij mij heeft de SRR voorgoed afgedaan, wij deden elke twee jaar het ruiterbewijs, in totaal zijn er van de 200 mensen die het gedaan hebben er 10 gezakt, dan doe je het toch goed dacht ik, nee er komt een brief van de SRR dat alleen FNRS manege's nog examens af mogen nemen, wij zijn een kleine manege die de kosten voor deze organisatie niet kunnen en willen opbrengen, dus onze ruiters worden hier de dupe van.
Voorlopig is het niet bij wet verplicht dus waarom zou je het gaan halen alleen voor die paar natuurgebieden waar ze het verplicht stellen? Op straat mag je gewoon rijden.
Ukster schreef:
mag je trouwens op een hengstje mee doen?
Jenni schreef:Volgens mij werd t binnenkort wel overal verplicht hoor, en zo ben je verzekerd als je buitenrijd.
. 
) Verder heb ik het eigenlijk maar 1x nodig gehad, toen ik op vakantie een paard wilde huren.. EmMetjes schreef:Schijnt overigens wel dat je ruiterbewijs schade aan goederen van familie vergoed en dat doet je gewone WA niet. Bijvoorbeeld de schade die ontstaat als jij tegen de auto van je vriend aan rijdt.
Het is en blijft erg onduidelijk wat nu precies het verzekeringtechnische voordeel van het ruiterbewijs is.
. Maar de kans dat ik schade met mijn pony maak bij familie is haast verwaarloosbaar. Het overgrote deel woont aan de andere kant van het land en de rest zijn niet echt paarden gek en komen dus ook niet een keer kijken o.i.d.. Dit zou dan misschien wel een punt kunnen zijn om hem (voor mijzelf dan) te gaan halen.