voordelen/nadelen van inenten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

voordelen/nadelen van inenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 21:38

De titel zegt het al.Wie kan me helpen

want ik heb verschillende dingen gehoord vooral de nadelen.dat een paard opeens door zijn benen kan zakken
Maar wil ook graag meer nadelen of voordelen weten

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:53

Inenten is heel belangrijk natuurlijk! maar als je paard ziek is (geweest) of zwak is, kan je het maar beter niet doen, want ik denk dat je al weet dat in zoon inenting kappotte virussen zitten, dus als je paard gezond, fit en in zijn conditie is zou je gemakkelijk een inenting kunnen geven, al kan het wel zijn dat het paard moeier wordt en misschien wat koorts, maar dat komt omdat zijn lichaam antistoffen aan het maken is...dus ja, ik zou het eigenlijk wel doen Verward (dit heb ik maar van me moeder hoor Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:05

Ik zou het mijn paard niet inenten wanneer mijn paardje volledig geisoleerd zou staan. Dus echt nooit maar dan ook nooit paarden van buitenaf zou ontmoeten. Dan heeft inenten volgens mij geen zin..
Maar mijn paard komt in contact met andere paarden, die paarden brengen net als mijn paard allerlei virussen met zich mee. Om zowel mijn eigen paard als de paarden van een ander te beschermen ent ik mijn paard. Dat is naar mijn idee een kwestie van gezond verstand en fatsoen.

Natuurlijk zullen er bepaalde nadelen kleven aan een enting, maar die wegen geenzins op tegen de voordelen daarvan.