Deze vraag geld alleen voor mensen die hun paarden prive houden dus niet op een pensionstalling / manege etc... waar laten jullie je mest...doe het nu in de groene container maar dat is ook niet optimaal (en vooral erg duur).. Iemand wat suggesties?
Anoniem
Geplaatst: 01-12-04 22:08
Ik heb mijn paard een paar jaar geleden thuis gehouden. De mest deden we niet in de groene container, dan zou ik wel erg veel groene containers moeten gebruiken We hadden een mesthoop, de mest werd wanneer het mocht uitgestrooid op het land van een bevriende buur. Of wanneer het niet mocht, ivm vorst uitgestrooid bij de bevriende buur maar dan ´s nachts
mellylover
Geplaatst: 01-12-04 22:17
wij hebben ook een mest-hoop! En wij brengen het uiteindelijk stiekem naar de gemeente!!! dan doen we het in een aanhangwagen met takken erover, want je mag geloof ik geen mest naar de gemeente brengen! of we gooien het in de sloot aan de overkant van de weg (errug he hihi)
Lusitana
Geplaatst: 01-12-04 22:20
Ja, dat is zeker erg. Je kunt adverteren. Sommige tuinders willen graag paardenmest en betalen ervoor. Sommigen komen zelf een kar of bak brengen waar je het in kunt doen. Briefje ophangen in een tuincentrum!
kamaron
Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-04 22:42
Lusitana schreef:
Ja, dat is zeker erg. Je kunt adverteren. Sommige tuinders willen graag paardenmest en betalen ervoor. Sommigen komen zelf een kar of bak brengen waar je het in kunt doen. Briefje ophangen in een tuincentrum!
Bedankt voor de tip!!
Patoucha
Geplaatst: 02-12-04 16:42
We verzamelen het in een oude aanhanger. Voor de winter gaat een gedeelte verspreid over het land. De rest brengen we naar een Fouragehandel in de buurt die het weer verkoopt aan tuinders en champignonkwekers. Een tip; je kan in de plaatselijke krantjes kijken wie er adverteert dat hij mest VERKOOPT, dan is zo iemand waarschijnlijk blij als jij het gratis komt brengen, en jij bent er gratis van af!