Afwijking aan mijn enkel=tenen naar buiten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Afwijking aan mijn enkel=tenen naar buiten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 20:54

Met rijden steek ik mijn tenen meestal heel erg naar buiten, als ik5 minuten met mijn voeten normaal rijd krijg ik heel veel last van mijn enkels. Ik heb 'knikvoeten' dus de boog aan de binnenkant van je voet (onder Knipoog ) zakt bij mij in, en dus 'hang' ik meer op de binnenkant van mijn voet waardoor mijn tenen met lopen ed ook wat naar buiten wijzen...

Nu was mijn vraag of dat met elkaar te maken heeft? Bij mij in de les zeggen ze dat ik mijn voeten gewoon netjes moet houden, en dan gewoon door de pijn heen lopen...

Iemand die dit ook kent? Oja, ik heb steunzolen, maar dat helpt niet echt qua lopen ed...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:22

Ik heb ook een afwijking in mijn enkels. Ik heb ooit een ongeluk gehad en kan daardoor mijn tenen niet naar binnen draaien.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:30

ik denk niet dat het werkt om met pijn te moeten rijden, zo word het denk ik alleen maar erger en het rijd niet echt lekker.
ik zou gewoon je voet houden hoe je zelf wilt en zolang het geen pijn doet!

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:56

Ik herken dit probleem en ook ik krijg dezelfde opdracht. Ik krijg na een tijdje steken in mijn voet en met afstappen doe ik altijd wat voorzichtig omdat mijn enkel dan zo 'geknakt' is dat ik bang ben dat ik mijn enkel verzwik ofzow, na een paar passen lopen gaat het wel weer. Gewoon mijn voeten naar buiten houden is geen optie voor mij omdat het er niet uitziet en ik graag verder wil komen, dus doorbijten maar! Of heeft iemand nog andere suggesties? Verward

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 20:13

Lyte"]
Ik herken dit probleem en ook ik krijg dezelfde opdracht. Ik krijg na een tijdje steken in mijn voet en met afstappen doe ik altijd wat voorzichtig omdat mijn enkel dan zo 'geknakt' is dat ik bang ben dat ik mijn enkel verzwik ofzow, na een paar passen lopen gaat het wel weer. Gewoon mijn voeten naar buiten houden is geen optie voor mij omdat het er niet uitziet en ik graag verder wil komen, dus doorbijten maar! Of heeft iemand nog andere suggesties? Verward
[/quote]
Gaat het bij jou in stap wel?

Want dan lukt het me nog wel een beetje, dan hoeft er geen gewicht op, maar met draf en dan vooral lichtrijden dan is het verschrikkelijk (en dan heb k nog van die lange voeten ook Bloos Knipoog )

[quote="Quarterh0rse schreef:
ik denk niet dat het werkt om met pijn te moeten rijden, zo word het denk ik alleen maar erger en het rijd niet echt lekker.
ik zou gewoon je voet houden hoe je zelf wilt en zolang het geen pijn doet!

Maar op de manege willen ze niet echt geloven dat ik het ECHT niet kan, ze denken dat ik gewoon zeur, en zeggen dat ik mijn enkels moet trainen, nou graag, maar hoe Scheve mond

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:42

Steken je tenen dan nu als echt pipo voeten naar buiten? Of wijzen je tenen gewoon wat naar buiten? Om je voeten helemaal recht te moeten houden is zoiezo niet goed (Ik weet het, je leert nergens anders en het hoort zo, zal je verteld worden op iedere orun).

Je moet je tenen zien als "gelijke" van de spronggewrichten van je paard. Stel je eens voor dat je paard die recht moet houden, zoals ze van jou verwachten dat je tenen recht vooruit moeten staan, dat loopt dus echt niet lekker. Daarom is het helemaal niet erg als je tenen wat naar buiten staan, loopt voor je paard ook veel fijner.

2de punt in mijn ogen, hoe kan je in vredesnaam nog mormaal ontspannen rijden als je zoveel moeite moet doen om je voeten "goed" te houden?

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:33

Citaat:
2de punt in mijn ogen, hoe kan je in vredesnaam nog mormaal ontspannen rijden als je zoveel moeite moet doen om je voeten "goed" te houden?

Geen idee, blijven proberen in ieder geval, misschien wordt het later normaal? Knipoog

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:36

ik weet niet zeker of jij dat doet, maar als je teveel knelt met je bovenbenen gaan je tenen automatisch naar buiten, zorg dus dat je goed op je beugels leunt, en niet teveel knelt. Een beetje naar buiten is niet erg lijkt mij, wel als ze heel erg naar buiten staan.. Een meisje die ik ken had ook een beetje doorgezakte voeten, maar die kon haar voeten wel recht houden..

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:38

Soms helpt het, om iemand ook eens goed naar de stand van je heup en bovenbeen te laten kijken als je op een paard zit! Bij mij maakte het een wereld van verschil toen iemand mijn been echt goed legde, nl. vanuit heup en bovenbeen al een soort van naar binnengedraaid!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:12

nienke07 schreef:
Soms helpt het, om iemand ook eens goed naar de stand van je heup en bovenbeen te laten kijken als je op een paard zit! Bij mij maakte het een wereld van verschil toen iemand mijn been echt goed legde, nl. vanuit heup en bovenbeen al een soort van naar binnengedraaid!

Dat is het rare, ze hebben daar eens een keer een hele les op gelet bij ons, maar ik had het geen een keer. Ik KAN mijn voet ook wel goed houden, maar dat is net als wanneer je voor een pasfoto moet glimlachen, kost gewoon zoveel moeite!
Ik zal wel eens kijken of ik een foto kan vinden... dan zet ik hem er nog wel op

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:15

Naaltje schreef:
Met rijden steek ik mijn tenen meestal heel erg naar buiten, als ik5 minuten met mijn voeten normaal rijd krijg ik heel veel last van mijn enkels. Ik heb 'knikvoeten' dus de boog aan de binnenkant van je voet (onder Knipoog ) zakt bij mij in, en dus 'hang' ik meer op de binnenkant van mijn voet waardoor mijn tenen met lopen ed ook wat naar buiten wijzen...

Nu was mijn vraag of dat met elkaar te maken heeft? Bij mij in de les zeggen ze dat ik mijn voeten gewoon netjes moet houden, en dan gewoon door de pijn heen lopen...

Iemand die dit ook kent? Oja, ik heb steunzolen, maar dat helpt niet echt qua lopen ed...

Ik heb precies hetzelfde, ik mis een aantal spieren die zorgen dat de binnnekant van je voet mooi bol loopt. Mijn tenen wijzen ook snel naar buiten. Alleen via de podotherapeut heb ik zooltjes gekregen die ervoor zorgen dat mijn houding verbeterd. Met paardrijden gebruik ik ze ook, ik merk dan duidelijk verschil.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:18

Mijn rechtervoet staat van nature ook iets naar buiten, heb dus ook meer moeite om die tenen naar binnen te houden en dan ook een stil onderbeen te houden. Terwijl dat met links geen probleem is

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:44

patos schreef:
Ik heb precies hetzelfde, ik mis een aantal spieren die zorgen dat de binnnekant van je voet mooi bol loopt. Mijn tenen wijzen ook snel naar buiten. Alleen via de podotherapeut heb ik zooltjes gekregen die ervoor zorgen dat mijn houding verbeterd. Met paardrijden gebruik ik ze ook, ik merk dan duidelijk verschil.

die zooltjes heb ik ook Lachen maar zoveel verschil merk ik niet, mijn voeten gaan zelfs zeer doen als ik daar de hele dag op loop, en dan zwik ik vaak om naar buiten. Ik rijd nu wel met die zooltjes, het verbetert dan iets, maar de dag daarna spierpijn!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:57

heb het ook heel erg
blijf ook wel eens met men voeten acher de bakrand hangen Bloos
en het doet echt super zeer als ik ze een tijdje recht houd
in stap gaat het wel, maar met het draven gaat het mis

mag men voeten ook niet in een geforceerde positie houden van de dokter, dit in vreband met een andere blesure die ik nu drie kwart jaar heb Boos!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 21:00

Ik heb een paar foto's van afgelopen zomer opgegraven...
Niet op mijn gezicht letten, ik vond de pony doodeng Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Intussen is het wel een ietsje beter, maar toch

Afbeelding

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:25

Ik kan het natuurlijk zo van de foto niet helemaal goed beoordelen..en een pro ben ik ook niet...maar het ziet er m.i. toch een beetje uit alsof je been bij je knie al naar buiten steekt...dus a.h.w. niet vanuit je heup al 'ingedraaid'....Je onderbeen steekt ook vrij ver naar voren...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 21:29

nienke07 schreef:
Ik kan het natuurlijk zo van de foto niet helemaal goed beoordelen..en een pro ben ik ook niet...maar het ziet er m.i. toch een beetje uit alsof je been bij je knie al naar buiten steekt...dus a.h.w. niet vanuit je heup al 'ingedraaid'....Je onderbeen steekt ook vrij ver naar voren...

Klopt, van dat onderbeen, maar deze foto is al een half jaar oud...
En een nieuwere heb ik niet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:32

ja ik heb ook een afwijking..
ik kan niet zien of ik lichtrij op t goede been, omdat ik niet tergelijkertijd kan zien of mijn paard der binnenbeen naar voren heeft en of ik dan zit of sta..
ik snap wel hoe t moet.. maar r is iets in mijn moteriek dat ik niet tergelijk dit kan linken..
ik kan zien waar t been bevind enof ik sta of zit..
maar niet tegelijk..

leg dit maar eens aan een jury uit????
t zit in m'n hersens... en ik heb al 100 trucjes geprobeerd