huidaandoening? wie weet wat het zou kunnen zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

huidaandoening? wie weet wat het zou kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 20:25

pff t gaat niet zo lekker geloof k Scheve mond eerst een topic geopend omdat mijn verzorpaard zo steigert, en nu mijn eigen pony Huilen
nou ik zal t ff vertellen
mijn pony heeft ieta aan haar huid, een soort bobbeltjes, en schilvertjes. het jeukt niet en doet geen pijn als ik er op druk.
ook was ze van achter heel erg stijf. de da heeft spuiten gegeven om dat te verminderen, hij dacht lichte spierbevangenheid. maar wat het aan de huid was, weet hij niet. hij zou het opzoeken...
ik wil zo graag weten wat het is, mijn pony is echt alles voor me! Lovers Lovers
wie heeft enig idee??

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:47

Ik weet het niet, maar misschien kun je er een foto bij plaatsen?
Was het geen allergie trouwens?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 20:52

nou je ziet nix de haren zitten er nog gewoon. je voelt het door de haren heen. het kan misschien wel een allergie zijn ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:04

waar zit het precies?

als ze een spierbevangenheid heeft zouden de bultjes heel goed eiwit bultjes kunnen zijn, dat zijn een groepje zachte kleine bultjes die idd geen pijn doen of jeuken.

wat voer je haar?

Hallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:10

Je kan haar uit voorzorg wassen met Imaverol. Als het een soort schimmeltje is, ben je daar meteen vanaf

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:24

eiwitovergevoeligheid. Onmiddelijk rantsoen zoeken met zo laag mogelijk eiwit gehalte (9% bv) . Je pony loopt het risco hoefbevangen te raken! Die spierbevangenheid is al een duidelijk teken dat ze het ewit niet kan verwerken!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 02:39

Mijn paard heeft ook zoiets gehad, het is onderzocht in het lab in Utrecht, maar er werd niks gevonden.
Hij kreeg het in de periode dat hij ziek en zwak was.
Waarschijnlijk waren het bultjes van de regen in zijn vacht, omdat het vorig jaar een lange zomer en een warme herfst was, heeft hij langer in de wei gestaan dan andere jaren, en dus ook vaker in de regen.
Hij was niet geschoren en had geen deken op, dus de regen kon lekker in zijn wintervacht gaan zitten broeien.
Ik kreeg het advies om de bultjes met jodium sjampoo te wassen en tijdens het wassen voorzichtig de korstjes een beetje weg te krabben, dan moesten ze binnen een paar weken wel weg zijn.
Omdat het te koud was om zijn hele bil te wassen, heb ik het behandeld met jodium lotion, en langzaam aan verdwenen ze.

Als je het zeker wil weten kunnen ze het voor je onderzoeken.
Maar ik heb wel altijd geleerd, dat je aan huidaandoeningen zoals bultjes, niet te veel moet doen, vaak kunnen ze geen kwaad en gaan ze vanzelf weer weg.
Maar soms is het een gevolg van iets, een aanwijzing dat er iets niet goed is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 10:26

ze krijgt een handje bix per keer, en v eel brood en groente en wortelen. ik zal voor de zekerheis indd de bix maar weglaten. moet ze misschien meer bewegen als ze spierbevangen wordt? of juist minder? echt superbedankt!!!!