rare sprongen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje_oud

rare sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 17:43

Ik ben nieuw hier en heb meteen al even een vraagje.

Ik heb sinds drie dagen een nieuw zadel. Nu merk ik dat Boris zich anders gedraagt als normaal. Het begint al bij het losrijden. Hij maakt dan hele rar sprongen. Als hij eenmaal goed los is houd dit voor een tijdje op.

Maar het begint weer als ik wil gaan beginnen met uitstappen. Dan maakt hij weer rare sprongen en wordt helemaal hyper. ik ben al met Boris naar de DA geweest maar die zegt dat het niet ligt aan het zadel en dat het waarschijnlijk komt door het weer. Maar dat lijkt me stug want hij doet het pas sinds dat ik het nieuwe zadel heb. Scheve mond

Wat zouden jullie doen?? Een ander zadel kopen of het erbij laten zitten en het toch op gokken dat het komt door het weer?????? Verward

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:52

ik zou het nog even bekijken hoe het gaat misschien kun je even later een zadel van je vriendin lenen die op jou pony/paard past als ie het dan niet doet dan ligt het denk ik wel aan het zadel suuces er mee OK dan!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:55

ik zou t toch even aankijken, als je zeker weet dat je pony nergens last van heeft Lachen Ik denk dat t gewoon door t weer komt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:57

Heb je het oude zadel nog?
Dan kun je uitproberen wat ie daarmee doet, want het kan ook aan het weer liggen inderdaad.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:01

Ik zou ook kijken als je het oude zadel nog hebt, en er nog eens mee rijden. Als hij daar dan braaf mee is, en vanaf het moment dat je je nieuw zadel oplegd weer niet, weet je dat het aan het zadel ligt.

Maar paarden kunnen met dit weer idd wat actiever zijn, zijn die van mij ook Knipoog

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:06

maar als ze zegt dat ie het voor 3 dagen niet deed

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:45

misschien kreeg hij kramp in zijn spieren ofzo en later pijn. ik zou ook ff een ander zadel of desnoods zonder proberen

Borisje_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 19:55

bedankt voor de geweldige tips. Heb het gister nog geprobeerd met oude zadel en toen deed boris helemaal niet zo raar meer. Dus vandaag is een andere DA langs geweest en die liet duidelijk zien dat het zadel niet goed gevult was. De ene kant was beter gevuld als de andere dus vandaar zat het zadel niet lekker. Gelukkig had ik het oude zadel nog.

Nieuwe zadel wordt goed gemaakt door een zadelmaker en nu loopt boris weer netjes en af en toe een bok door het weer.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:07

maar goed dat het probleem is opgelost veel plezier nog