Werking mex. neusriem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Werking mex. neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 12:23

Mer de zoekfunctie kom ik alleen maar op topics die 6 pag. lang zijn omdat iemand met een mex neusriem rijdt.
Ben gekomen op een topic dat als een paard zijn mond open spert, hij dan ontzettend scherp inkomt, maar wat ik nergens tegen kom is WAT ie nou precies doet?
Nee, ik ben niet van plan op met een mex. te gaan rijden, ik heb er totaal geen ervaring mee, en daarom vraag ik me af waarom er zo heftig op wordt gereageert.
Ik heb er weleens 1 in mijn hand gehad, en daar zat onder het rondje zeg maar, een dikke laag bont. Ik kan me ergens niks bij voorstellen dat het zo scherp inwerkt.

Dus wat doet ie dan precies?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:27

Van de divoza site:
Wanneer het paard de neiging heeft (bij deze neusriem) om de mond te openen krijgt deze een extra druk op de neus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 12:29

Tja, maarja Dat heb je IMO met een gecombineerde ook

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:42

ben ook wel nieuwsgierig

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:54

Een gecombineerde neusriem bestaat uit twee verschillende riempjes. Een mexicaan bestaat uit één riempje. Als een paard de mond open doet met een gecombineerde neusriem om, komt er dus druk op de plekken waar de riempjes zitten. Een mexicaan daarentegen werkt dus dan in zijn geheel in. De mond wordt geopend, het onderste riempje gaat strakker trekken, maar omdat de hele neusriem uit één riempje bestaat trekt het riempje boven dus ook ineens veel strakker aan. Daarom werkt een mexicaan scherper in. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Verward

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:16