kuitspieren krijgen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

kuitspieren krijgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 23:16

Om maar met de deur in huis te vallen: heeft iemand tips om mijn kuitspieren gewoon sterker te maken? Ze zijn sterk genoeg voor het "gewone" rijden, maar zodra ik wil verzamelen moet ik me doodknijpen, en zelfs dat is te weinig... Er zit gewoon te weinig kracht in mijn spieren.
Met een zweepje erbij (daardoor wordt ze dus beter voor het been, nouja voor de zweep dan, zo kan je het beter noemen) lukt het dan wel.. Ik hoef haar niet aan te tikken, alleen erbij houden.
Maar in het M1 dadelijk, mag die zweep er niet meer bij... Iemand tips?

Mijn vader zei al om iedere keer je voeten te rollen. Dus op een bankje staan, jezelf vasthouden en dan je hakken zo ver mogelijk omlaag doen (vanaf de bal van de voet op het bankje gaan staan en de rest omlaag duwen) en dan weer op je tenen, maar jezelf terug duwen door tegen bv het plafond te duwen, of iets zwaars meetillen ofzo...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:21

ik ging altijd op de trap staan met mijn tenen en dan jezelf omhoog "tillen"en weer laten zakken.
is gewoon een kwestie van oefenen. je kunt je paard ook attenter op je beenhulp maken, dan hoef je minder druk te geven voor het gewenste resultaat

Yathal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:18

Fietsen helpt ook! En vooral in een wat zwaardere versnelling maar dan moet je wel opletten dat je niet met je rug gaat duwen maar alleen met je benen.

Helpt een spoortje niet? Net voor dat kleine beetje extra?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 09:23

ik gebruik een spoortje, en ze is goed voor het been, ze loopt ook echt flink door, maar toen zij verzameling heeft geleerd is dat echt puur met het been gebeurt, niet met de spoor. Als ik de spoor er daarbij induw (als ik naar de verzameling toerijdt alleen) gaat ze naar voren, ondanks dat ik haar tegenhoudt, dan loopt ze er eigenlijk het liefste doorheen. Ze verzamelt uiteindelijk wel, maar niet op een nette manier er naartoe.
Ze is verder echt heel attent op het been, want op het moment loopt ze goed, maar ben ik echt heel slap in me kuitspieren, ik kan nauwelijks druk zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:02

Van RT naar VMR.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:33

Fietsen! En dan inderdaad in een zwaardere versnelling, of een bult op. Ik moet nu elke keer een heel stuk (3 kwartier) naar de paarden fietsen. Met een aantal bulten, ik merk duidelijk verschil!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:11

En heel veel traplopen, dat versterkt al je beenspieren maar vooral je kuiten Haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:37

Fietsen, hardlopen en traplopen. Dat helpt echt!

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:57

wielrennen (of gewoon fietsen natuurlijk)

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:20

Wel oppassen dat je niet TE veel kuitspieren kweekt, kan je zo niet meer in je rijlaarzen Tong uitsteken

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:27

Fredt schreef:
Wel oppassen dat je niet TE veel kuitspieren kweekt, kan je zo niet meer in je rijlaarzen Tong uitsteken

Inderdaad! Dat heb ik dus gehad.....

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:43

Hockeyen! Funest voor je slanke beentjes, maar goed voor je spieren.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:50

Gewichtjes in je armen en dan op je tenen gaan staan, weer normaal, op je tenen, weer normaal. Dat werkt echt heel goed.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:54

Vanillia schreef:
Hockeyen! Funest voor je slanke beentjes, maar goed voor je spieren.

Haha idd!

Yathal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:07

Hahaha! Wat zijn wij met z'n allen toch goed in het trainen van andere!!! Ben benieuwd wie van ons dit zelf ook allemaal uitvoert, ghehehe!!!

En nu niet allemaal over mij beginnen want ik woon vier hoog dus loop iedere dag acht trappen op en af!!! Lachen

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:45

Hahaha, inderdaad er zijn vele oeffeningen.. Maar ik denk dat je toch het beste je paardje beter voor je been kunt maken. Als jeje een ongeluk moet drijven om verzameling voor elkaar te krijgen kan je ook nooit lekker zitten lijkt me.
Je paard kan wel goed op je been reageren om harder te gaan, maar dit is niet goed aan het been! Toen ik mijn volbloedje kreeg, en ik bewoog mijn grote teen, schoot ie al naar voren, dit LIJKT voor het been, maar uiteindelijk reageerde ie niet op mijn hulpen die ik met mijn benen gaf.
Gewoon een stukje basistraining, heb je toch nodig straks in de M..
Bovendien, als je jezelf nu al helemaal gaat trainen om de M door te komen, mag je straks in de Z2 wel een bodyboulderscursus gaan doen! Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:55

Wilde ik dus ook net gaan zeggen. Paardrijden kan helemaal zonder kracht. Een paard voelt een vlieg ook zitten... Je moet niet sterker worden, je moet zorgen dat je paard op lichtere druk reageert. En vergeet de zithulp niet. Het lijkt wel of niemand meer weet wat dat is...