mijn tinker is aardig mager, maar ik geef haar 2 scheppen grasbrok per dag, ze eet een hele hooibaal op (per dag)
maar wordt dus echt niet dikker!! ik rij er nu ook niet op. maar ze wordt met de dag feller!
en nog een vraagje, mijn tinker zweet op stal! ze heeft geen deken op. en staat meestal t/m 15.00 uur op stal. om 3 uur gaat ze dan de wei in of in de bak t/m 17.00 uur. in tussen tijd rijd ik in de les met mijn shet, en mest de stallen uit, en gaat ze weer naar binnen. moet ik haar langer buiten laten??
ze kan als het moet 's morgens om 8.00 naar buiten, en dat ze dan t/m 17.00 buiten staat. maar ik vind dat nogal gevaarlijk. (misschien truttig,) want ik ben altijd bang dat ze mok krijgt, omdat onze wei nogal blubberig is. wat zouden jullie doen??

2 uurtjes buiten als ze langer buiten kan staan... als ze goede sokken heeft kan dat de blubber goed tegenhouden. de vetlaag neemt de blubber niet op. mok komt meestal van binnenuit. van brok kunnen ze idd pittig worden.
.
Je kunt ook een keer een vitaminestoot of opkikker geven om haar weerstand te verhogen e.d. (o.a. verkrijgpaar bij paardendrogist)
en de DA is al geweest. een paar weken terug, volgens hun moest ik gewoon grasbrok voeren en heel veel hooi. ze hebben ook bloed afgenomen, maar er is niks gevonden. volgens hun kan ze ook een trauma hebben van de reis van ierland naar hier!