ik ken iemand die hem in de winter niet wil scheren omdat hij dan dag en nacht op de wei staat maar wil hem graag in de zomer scheeren
maar zijn er nog meer bokker die hun paard gewoon naakt in de zomer laat lopen
:D
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lenn schreef:Mijn zus heeft het een keer gedaan want haar paard kan absoluut niet tegen die hitte.
het is trouwens scheert

Lenn schreef:Mijn zus heeft het een keer gedaan want haar paard kan absoluut niet tegen die hitte.
het is trouwens scheert
PeruaansePas schreef:De vacht is beschreming en isoleert. Ook in de zomer en ook tegen warmte. Door de vacht af te scheren is de isolatie weg en zal hij het eerder warmer krijgen. Hij zal wel minder zweten en dat is juist een manier om af te koelen.
Je kunt beter voor schaduw zorgen als hij het warm heeft.
Hebben die twee geen verband? Als hij het volgens jou eerder warm krijgt zweet hij toch niet minder snel? En minder zweten is toch een teken dat hij het minder warm heeft? En je kunt moeilijk een boom als paraplu gebruiken onder het rijden
Lenn schreef:meer hooi?
Je moet wel uitkijken als hij een gevoelig vachtje heeft dat snel open ligt door het schuren van een singel of hoofdstel omdat dat geschoren natuurlijk extra snel is en vooral als hij 's zomers extra zweet.
Over het lelijke vacht krijgen:
Het paard van mijn zus is ook enkele winters geschoren maar heeft deze winter echt een super mooi vachtje zonder te scheren, het heeft dus niet een nadelig effect gehad, maar dat zal ook wel afhankelijk zijn van het paard.
en had ook erg veel last van exzeem en schurde zijn hele huis kapot
ze heel snel reageert op warmte wisselingen. Ze heeft het snel koud, en kan in het voorjaar en najaar echt niet zonder deken (staat letterlijk te rillen op haar benen als het regent!) daartegenover is ze als het 30 graden is nog zo fit als een hoentje, en bijna niet in het zweet te krijgen.