)..ze is dus nu 2,5 jaar.Ik zit langzaam een beetje na te denken hoe ik het inrijden het beste kan aanpakken.
Ze gaat zowiezo in mei nog lekker een paar maanden het land op.
Ze al wel eens een keer een hoofdstelletje ingehad....een keer een zadeltje....maar dit waren meer kwesties dat het dan niet volledig nieuw en eng voor haar zou zijn....
Ik wil graag voordat ik haar ga inrijden een freestyle cursus met haar gaan doen...om de band zoveel mogelijk te versterken.
Ik heb al eerder paarden ingereden ...de moeder van mijn pony ook samen een hele goede vriendin ( is haar tinker) maar nu ik mn eigen paardje moet gaan inrijden vind ik het toch moeilijk om er een zo goed mogelijk " stappen plan" voor te hebben.
ik heb totaal geen tijd waarbinnen ik haar ingereden wil hebben..ga daar absoluut mn tijd voor nemen en mn plan aan haar aanpassen. Goed kijken wat ze zelf aangeeft.
Dingen als wandelen,naast de fiets, voetjes geven, vast staan..zijn dingen die ik gedurende deze twee jaar al rustig met dr heb gedaan..dus dit kan ze allemaal al.
Ik zou graag van anderen willen horen hoe zij dit aan gepakt hebben...ervaringen uitwisselen als het ware.
En daar weer goede lessen uithalen.
al vast bedankt!