Oor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSemmiex

Oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 17:05

Mijn paardje heeft sinds een paar dagen last van haar oor, ze gaat steeds met haar hoofd schudden en ze heeft er geloof ik ook jeuk aan. (hoofd tussen haar benen doen om te "krabbelen". Scheve mond

ik dacht eerst dat er misschien een stro'tje in zat maar ik kan niks vinden? ik en de staleigenaar gaan vandaag nog eens kijken of er echt niks in zit en kijken hoe het gaat.

wat denken jullie dat het is? en zou het niet beter zijn om even de DA er na te laten kijken? ik weet namelijk echt niet wat het is. Verward

alvast bedankt! Ach gut OK dan!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:08

als je het niet vertrouwd zou ik er zeker een DA bij halen..

heb je gekeken of er zand/ modder/ of losse haartjes in zitten ? dit zou misschien ook wel een reden kunnen zijn waarom ze steeds met haar oor langs haar been schuurt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:10

Ook paarden kunnen last hebben van ontstekingen in en bij het oor (of kiespijn die uitstraalt)
Sluit mijt of luizen ook niet uit....
Ik zou de eigenaar vragen om nog eens te kijken, en er eventueel de DA bij te halen.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 17:22

Cassidy ik ben zelf haar eigenaar Knipoog maar ik heb de staleigenaar gevraagt of hij er eens naar zou willen kijken.

ik ga iig vanavond nog eens goed kijken of ik echt niks in haar oor kan vinden. vind het namelijk echt zielig Verdrietig!

als het morgen/overmorgen nog niet weg is, ga ik idd de DA bellen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:50

ik zou ook zeggen,bel de dierenarts...ik denk ook niet dat het oppervlakkig zit,maar dieper in het oor. Dus laat er voor de zekerheid ff een DA bij

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:45

Bedankt voor de reacties ik ga er zeker even na laten kijken!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:34

De duitse herder van mijn ouders (hond dus) had ook altijd heel veel oorpijn. Hij hield dan zijn koppie beetje scheef, oortje laten hangen, en heeeel veel schudden. Als het morgen nog zo is, en je hebt niets gevonden toch ff DA bij halen..

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:54

Sanet schreef:
De duitse herder van mijn ouders (hond dus) had ook altijd heel veel oorpijn. Hij hield dan zijn koppie beetje scheef, oortje laten hangen, en heeeel veel schudden. Als het morgen nog zo is, en je hebt niets gevonden toch ff DA bij halen..

Mijn hond Max heeft dat ook, dat is oormijt! Het is dan heel zwart aan de binnenkant en het ruikt sterk. Ik heb daar spul voor, kan ik krijgen in de dierenspeciaalzaak. Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je zeker weet dat, dat het is Scheve mond

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:15

de (Staleigenaar Cees) heeft gister naar haar Oren gekeken (met de zaklantaarn), hij kon niks vinden. het zag er gewoon goed uit volgens hem. ik vroeg nog aan hem of ik niet voor de zekerheid de DA erbij moest halen. maar hij zei dat dat niet nodig was, en dat wel meer paardjes dit doen.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:23

Bij Yfande zat er een hele dikke prop oorsmeer in en die heb ik voorzichtig (alleen zover ik kon zien) met een zachte doek eruit gehaald.
Het slaan met het hoofd werd direct minder.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:56

Ik zal het proberen ,bedankt voor de reacties!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 01:40

Serada schreef:
Mijn hond Max heeft dat ook, dat is oormijt! Het is dan heel zwart aan de binnenkant en het ruikt sterk. Ik heb daar spul voor, kan ik krijgen in de dierenspeciaalzaak. Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je zeker weet dat, dat het is Scheve mond

Neej, hij had geen oormijt hoor
Heel vaak naar de dierenarts geweest, en toen kregen we soort lotion wat er 3x daags in moest. Werd ie ook niet blijer van, bovendien hadden we dan overal witte sputters op de muur van die lotion.. Haha!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 16:15

Fris Haha! maar ja als het helpt. Knipoog

Gister had ze er trouwens niet zoveel last van gelukkig.

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:20

ik zou het nog wel even aankijken sam,..
als het niet over gaat de da bellen!
maar ja je weet hoe ik ben... beter 1 keer te veel als 1 keer te laat

xxxx

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 17:57

Ja doe ik ook Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:14

Kan ook, zoals Cassidy al zei, kiespijn zijn met uitstraling naar het oor. Dan zie je dus niks aan het oor, maar er toch wel pijn! Verder kan hij ook gewoon jeuk hebben van opgedroogd zweet waar het hoofdstel heeft gezeten. Even de natte spons met wat azijn daarover (dus om de oorbasis), helpt tegen jeuk. Baat het niet dan schaadt het niet.
Kan ook nog haarpijn zijn. Als het haar niet mooi glad onder het kopstuk heeft gelegen...

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 19:50

Bedankt voor de info Lachen

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 17:11

t gaat al veel beter met der.. maar toch bedankt iedereen Lachen