Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 13:39

Nav dit topic [VvdD] Sabiha voorlopig in kliniek!
heb ik een vraag. Ze is met de terugrit van de kliniek naar Someren nogal ontploft in de trailer en heeft daarbij een dik achterbeen opgelopen. Beetje dubbel want ze moet boxrust hebben vanwege haar kapotte been, maar moet eigenlijk ook lopen vanwege haar dikke been. Ik mag dus met haar lopen naar de afspuitplaats om haar daar 20 min te koelen. Voorheen deed ik dat met groene klei, maar de DA zei gisteren dat ik maar moest gaan afspuiten omdat het been nog niet dunner was geworden. Gisteren dus voor het eerst naar de afspuitplaats gelopen. De heenweg ging goed en rustig maar de terugweg was een ramp. Veel te vervelend, fris, schrikkerig, te hard lopen etc etc... Je kent het vast wel.

Nu zit ik eraan te denken om haar een bitje/hoofdstel in te doen, maar die heeft ze nog nooit ingehad (is pas 18 maanden oud). Zou ik dat doen? Of weet iemand nog iets anders? Touw over haar neus werkte niet, ze liep er gewoon doorheen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:50

dat kan wel, maar ik raad je wel aan om een rubberen bitje te doen,gebroken of een stang.. die is zacht en zo krijgt ze een niet al te slechte eerste ervaring ermee..
ik deed het vroeger ook met verzorgpaarden die in de winter alleen aan de hand mochten lopen, dat waren ook jonge dieren en als ik er geen bitje indeed waren ze knettergek... ik had een zacht stangbitje..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 14:01

Ik weet niet waarom je een rubber bitje zacht noemt, want dat is het niet. Zodra rubber nat wordt (speeksel) is het allesbehalve zacht namelijk.
Ik heb een gewoon gebroken trensje. Maar ik zou het dus wel kunnen doen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:06

voel zelf eens. zet een ijzeren bit op je scheenbeen en druk erop, en een rubber, die ik had was echt zacht, die kon je helemaal buigen...
maar ik zou t gewoon proberen, andere manieren heb je al geprobeerd en die werken niet.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:09

een halster ,met een ketting. dat helpt super en je maakt zn mond er niet mee kapot. heb alleen geen idee waar je het kan kopen.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:34

Net als wat Denice aangeeft zou ik voor een ketting bij het halster gaan. De ketting kun je onder de hals doordoen, en als ze daar niet voldoende op reageert kan hij ook nog over de neus.

Een merrie bij ons op stal die op boxrust moest en 'gek' werd op stal kreeg een rustgever, alleen moest die wel een dikkere deken op vanwege dat de lichaamstemperatuur daardoor iets daalde.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:41

Wat je ook akn doe is evt. Onderlappen en een stal bandage om doen.
Wel medische watten eronder dat de wond niet vast gaat zitten want dan ben je verder van huis.....
Bel de DA ff of dat een oplossing is anders krijg ze dadelijkl z'n lelijk been als de mijne. Schijnheilig
Je moet er iets mee doen hoor koelen is al heel goed maar voor de zwelling kan je dit evt gebruiken.
Laatst bijgewerkt door bleuberta op 30-11-04 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:54

Fjordenmaniak schreef:
Net als wat Denice aangeeft zou ik voor een ketting bij het halster gaan. De ketting kun je onder de hals doordoen, en als ze daar niet voldoende op reageert kan hij ook nog over de neus

Dat zou ik ook doen als ik jou was. Net zo makkelijk toch?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:38

Als een touw over de neus niet werkt, zou een hengstenketting misschien wel kunne werken. Die werken veel scherper in, dus je paardje zal daar waarschijnlijk wel beter op reageren. Als ie weer eens begint te hupsen.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:40

je kan ook zo'n speciaal halster kopen,geloof dat het een pullhalster heet....?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 12:13

Het is niet meer nodig. Gisteren is ze voor de 2e keer uit haar stal geweest en naar de wasplaatst gegaan. Ze liep nog wel wat hard maar luisterde al beter naar me. Het is dus gewoon geweest dat ze zo blij was dat ze uit de stal was Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:22

nou mooi toch? Haha!