Voor de belgen onder ons: brevetten...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosemarie

Voor de belgen onder ons: brevetten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 10:16

Ik heb ergens gelezen dat in België voor het paardrijden brevetten bestaan. Wat zijn dat, wat wordt er van de ruiter verwacht en mag je bepaalde dingen niet als je geen brevet hebt of is het geheel vrijblijvend?

In Nederland kennen we voor niet-wedstrijdruiters alleen het ruiterbewijs wat niet verplicht is (behalve in sommige gebieden zoals de Veluwe-zoom). Heb je een brevet bijvoorbeeld nodig om überhaupt buiten te mogen rijden of om tochten te mogen begeleiden? Leg het mij uit!!!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:42

Wat jij bedoelt is de brevetten van Bloso.

Het A-brevet kan je halen vanaf de leeftijd vanaf 12 jaar. Het wordt gepromoot als wandelbrevet, maar daar heb ik in de praktijk nog niet veel van gemerkt, het is ook onduidelijk of dat al dan niet verplicht is of ooit verplicht gaat worden. Je moet een theorieproef afleggen, een dressuurproefje rijden en enkele hindernissen springen.

Om het B-brevet te halen moet je het A-brevet reeds hebben, een theorieproef doen, een dressuurproef rijden en een klein parcours springen. Je hebt een B-brevet nodig om te mogen deelnemen aan wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:57

Echter, als je in België wilt starten, als Nederlander, dan moet je een Ruiterbewijs kunnen tonen, als je lid wilt worden bij een bepaalde vereniging. Zoals ik straks ga doen als ik lid word bij de Endurance-vereniging Eldra.