Statisiteit en paarden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Statisiteit en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:01

Het wordt weer kouder dus ik word het weer sneller dan normaal: statisch. Erg lastig als je een paard aan het poetsen bent, je je hand bijvoorbeeld in de flank legt en 't beestje krijgt een oplawaai waar je u tegen zegt Ach gut

Iemand een idee hoe ik mezelf een beetje kan ontladen zonder dat ík die oplawaai krijg? Er is nl wel een metalen deurpost, maar dat is niet bepaald prettig Nagelbijten / Gniffelen

2fast4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:29

Enige tijd de muur aanraken, dan ontlaad je ook wel alleen niet zo snel. Zorg dat je geen syntetische kleding aanhebt. Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:57

Even ter verduidelijking: het gaat om dezelfde kleding die ik zomers ook draag; ik word gewoon heel snel statisch als het kouder wordt. Ik heb overigens rubberen schoenen en dito zolen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:58

Goede schoenen dragen! dat is echt de enigste afdoende volledige oplossing. Ga voor werkschoenen welke als anti-statisch worden verkocht. Ook de term ESD-veilig wordt soms gehandteerd. Deze schoenen zijn gewoon bij de Boerenbond of Welkoop te koop voor heel redelijke prijzen. Neem dan ook gelijk de versie met stalen neus, ben ook gelijk van het op-de-tenen-staan probleem af. Verhalen over afgeklemde tenen zijn broodje-aap, mits je goedgekeurde schoenen neemt.
Dit is persoonlijke ervaring, ik ben ook een nogal geladen persoon, sinds ik anti-statische schoenen draag heb ik nergens meer last van.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:27

Ikke je hebt gelijk denk ik, alleen stalen neuzen heb ik ook maar mijn pony vind achter die neus staan veel leuker.. helaas.. dus van dat probleem ben je niet af....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:28

Bitterbal schreef:
Ikke je hebt gelijk denk ik, alleen stalen neuzen heb ik ook maar mijn pony vind achter die neus staan veel leuker.. helaas.. dus van dat probleem ben je niet af....

Daar heb ik dan weer klompen voor Haha!

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:35

Ik heb vroeger eens gehoord van een kring te maken met de grond (dus handen en voeten op de grond)... Maar weet niet of het echt helpt Scheve mond .

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:03

Ik had er ook altijd veel last van als ik uit de auto stapte. Daar heb ik eigenlijk wel een tip voor, houd het portier vast op het moment dat je uitstapt. Dus deur open, portier vastpakken, dan pas uitstappen. Klaar!
Ik weet dus niet of jij met de auto naar je paard gaat.. dan heb je hier misschien wel wat aan.. Zo niet.. weet ik het eignlijk ook niet!
Succes Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:04

Nee, lopend. Die 500 meter Knipoog Auto heb ik als 't kouder wordt idd ook heel erg, ik duw de deur dus dicht met mijn jas ertussen Lachen

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:11

Dta heb ik ook altijd in de zomer krijg steeds een schok al ik de deur dicht gooi ( denk er dan niet aan) .
Ik zou ook niet weten wat je er tegen kunt doen helaas

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:05

De printplaatjes op het werk kunnen ook niet tegen statische electriciteit. Ook wij werken dus ESD veilig. Wij dragen dan zo'n polsband die aan een metalen iets is vastgemaakt. Misschien dat zoiets helpt?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:15

Whaha, dat probleem heb ik ook ja Haha!. Ben je lekker alle modder uit zo'n berenvachtje aan het rossen, ineens: KNÉTTER!! Tong uitsteken
Ik stop gewoon altijd even met poetsen, dan gaat het vanzelf over.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 08:34

Punt is alleen dat ik pas ontlaad op 't moment dat ik Okkie raak Ach gut

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:40

Borstels met nylon 'haren' wekken ook statische electriciteit op. Paardenborstels van echt haar (geiten/varkenshaar) niet. Verder de bovenstaande dingen. Ik heb zelf een soort metalen kegeltje met een klein lampje er in. Die houd ik even tegen de auto na het uitstappen en die voert het teveel aan electriciteit ook af. Moet je wel telkens aan denken. Ik gebruik heb ook bij de printer op mn werk.