Zadel met een gouden paardje: waar vandaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BelleFleur

Zadel met een gouden paardje: waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 00:12

Ik heb een vraagje : ik kocht een tijdje geleden een dressuurzadel over van iemand uit Nederland. Geen zadelmarkt, maar ook geen super de luxe zadel, ik rijd namelijk niet zo erg vaak en ben van plan me later, als ik klaar ben met studeren en m'n eigen centjes verdien, het zadel van mijn dromen te kopen.

Een beschrijving van het zadel :

uitgebreide visuele controle deed me vermoeden dat het een middenklasser was, met stevig opgevulde kussens, recht en met een vrij degelijke boom

de afwerking is niet bijzonder maar ook niet bedroevend, een paar niet-essentiële stikseltjes kwamen wel een beetje los, maar dat was al toen ik het overnam

het leder is niet van de super kwaliteit die je van Stubben of Passier verwacht, maar ook niet van karton. Na mijn recente olie-beurt (het is er eindelijk van gekomen) doet ie het overigens alweer véél beter.

Kenmerken verder :

de zitmaat staat op het leertje op het zweetblad waaronder je de rest van je beugelriem steekt

waar anders een merkje zit zit nu een rondje met erin een gestileerd paardenhoofd, goud van kleur met zwart

de singelriemen zijn asymmetrisch geplaatst, zoals bij een Grand Gilbert van Passier (de eerste riem komt vanonder de kniesteun en de tweede gewoon recht naar beneden waardoor ze een V vormen). De singelriemen zijn overigens versterkt met nylon, vandaar dat ik dus weet dat het zeker geen top-zadel is.

Ik heb me al door iemand laten vertellen dat dit zadel van bij Divoza komt. Is er iemand die dit zadel ook heeft (ik rijd er overigens erg graag mee, voor die ene keer in de week) en me kan vertellen wat de herkomst is?

Alvast bedankt !!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:47

misschien is een foto handig?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 00:54

Heb ik zo meteen niet en het zadel ligt wel eventjes hier vandaan... Ik doe mijn best...

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:57

Nee, kan ik je zo niet zeggen, ik ken alleen hele bekende merken zoals Kieffer, Wintec...

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:57

Of je zou grondige onderzoek moeten uitvoeren Vork

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 02:23

Is het paardenhoofdje een soort schaakstuk?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:17

County heeft asymetrische singelstoten en deze zijn van boven verstevigd met nylon.

Citaat:
De singelriemen zijn overigens versterkt met nylon, vandaar dat ik dus weet dat het zeker geen top-zadel is.

Dat is klets, eventjes, County is één van de leading zadels op kwaliteit, pasvorm en prijs!!!!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:59

batje schreef:
Is het paardenhoofdje een soort schaakstuk?

Zo ziet het er wel uit als ik het me goed herriner ja, het hoofdje is goud, zit in een cirkel en de rest van de cirkel is zwart. Maar het hoofdje is redelijk gestileerd.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 10:00

imker schreef:
County heeft asymetrische singelstoten en deze zijn van boven verstevigd met nylon.

Dat is klets, eventjes, County is één van de leading zadels op kwaliteit, pasvorm en prijs!!!!

Mee eens, een County zou ik wel herkennen, 't is echt maar een gewoon zadeltje hoor... Er zit namelijk geen "naamflapje" op de singelstoten en ze zijn echt wel helemaal van boven tot onder met nylon...
Laatst bijgewerkt door BelleFleur op 30-11-04 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:05

JoAnn schreef:
Zo ziet het er wel uit als ik het me goed herriner ja, het hoofdje is goud, zit in een cirkel en de rest van de cirkel is zwart. Maar het hoofdje is redelijk gestileerd.

Het tekentje van county is inderdaad een gouden paardenhoofdje. Kan in het weekend wel even een foto maken.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 10:15

Bedoel je deze?

Afbeelding

Die is het alleszins niet Knipoog

Toch al bedankt !!!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 10:22

Bovendien staat er bij county toch op het stukje op je zweetblad het merk, of heb ik dat fout?
Het is ook geen ouder model ofzo, want nog een vrij nieuw zadel...

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:47

mmmm het teken van mijn zadel is anders........... echt een hoofdje. mijn zadel is nog niet zo gek oud

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:05

is het deze:
Afbeelding

lijkt me trouwens van niet, want die leveren merkzadels, weet niet of ze ook een eigen merk verkopen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:33

Dit is echt heel frustrerend, ik heb laatst een zadel gezien met een gouden 'schaakstuk' merkje op een zwarte achtergrond.. maar waar..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:20

Pagony?
Dat is wel een merk van Divoza Lachen

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:45

Summertje schreef:
Pagony?
Dat is wel een merk van Divoza Lachen

Maar mijn Pagony-hoofdstel heeft geen paardenhoofdje als merkje, dus ik denk niet dat het dat is Haha!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 16:28

Het kan wel van bij Divoza zijn hoor...

Ruitergilde kan ook wel, als dat paardje een beetje gestileerd is en dan in't goud, dat zoek ik vanavond anders even op...

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:39

callippo schreef:
is het deze:
[image]

lijkt me trouwens van niet, want die leveren merkzadels, weet niet of ze ook een eigen merk verkopen.

Ruitergilde heeft zadels van het eigenmerk, hiervan heb ik er eentje voor erbij (veelzijdigheid), redelijke goede zadels, maar deze heeft geen paardenhoofdje er op.... gewoon een goudkleurig knopje.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:53

Ja maar kan dat niet per zadel verschillen?
Bijv. vroeger bij stubben had je gewoon een koperkleurig knopje met de naam erin, maar nu heb je die blauwe knopjes met een zilverkleurig randje.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:57

Summertje schreef:
Ja maar kan dat niet per zadel verschillen?
Bijv. vroeger bij stubben had je gewoon een koperkleurig knopje met de naam erin, maar nu heb je die blauwe knopjes met een zilverkleurig randje.

Dit zadel is al wat ouder, en ik ken veel ruitergilde zadels, veel mesen hebben die hier namelijk... De Heimolen zit hier vlakbij... En ik ken ze eigenlijk alleen met zo'n gouden knoppie...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:03

Aha oke, ik weet verder ook niet hoe het bij andere zadels zit, maar dit voorbeeld ken ik van de Stübben zadels dan.

Kan de TS misschien een foto maken? Dan is het misschien wat makkelijker te raden Haha!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:46

TS wil wel een foto maken maar zadel ligt ver van hier en aangezien ze ginder achter mijn rug om mijn verzorgpaard verkocht hebben ga ik er de eerste dagen niet meer langs, het zou teveel pijn doen.

Ik zal toch nog even zelf gaan googlen.

Alvast bedankt en mensen die denken meer te weten mogen nog steeds helpen hoor...

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:46

batje schreef:
Dit is echt heel frustrerend, ik heb laatst een zadel gezien met een gouden 'schaakstuk' merkje op een zwarte achtergrond.. maar waar..

Denk eens heeeeeeel diep na dan Schijnheilig

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:51

Afbeelding

Het zou dus echt wel eens een Divoza-huismerk zadel kunnen zijn aangezien hun logo bovenstaande tekening is...

Kan dat Batje? Weet iemand toevallig of ze er een zadel hebben gehad dat erg lijkt op een Passier Grand Gilbert, alleen met achter een hogere lepel?