trailer in; bescherming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

trailer in; bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 22:42

Zaterdag gaan we (als er een trailer beschikbaar is) mijn nieuwe paardje ophalen!!! Hyper!.
Maar wat voor bescherming moet je een pony eigenlijk omdoen Blond .
Haha, klinkt een beetje dom maarja, we hebben zelf nog nooit een trailer nodig gehad.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:42

Ik gebruik transportbeschermers, maar je kan ook gewoon peesbeschermers doen Lachen
Ik weet niet hoelang je pony erin moet staan?
Maar als je geen transportbeschermers hebt zou ik peesbeschermers doen

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 22:50

Mijn zus heeft beesbeshermers voor een nrps'er, zouden die bij een tinker passen? Verward, met al dat haar Tong uitsteken. Oja, hij moet er ongeveer een uur en een kwartier instaan.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:56

Dan kun je denk ik toch beter goede transportbeschermers kopen. Het is toch een lange tijd dat hij in de trailer moet staan.
Denl niet dat die peesbeschermers passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:12

zorg voor een lekker hooinet.
Ik zou transportbeschermers omdoen,of bandages met lekkere onderlappen.
En eventueel nog een keertje stoppen en wat water geven.

succes

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 23:22

Oke, bedankt. Dan gaan we wel even op zoek naar transportbeschermers. Waarschijnlijk zal hij die wel vaker nodig hebben in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:34

ze zijn altijd handig vind ikzelf.
Je kan jezelf wel voor je hoofd slaan als je een ongeluk krijgt en je paard staat onbeschermd op de trailer...

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:58

Als je dnekt dat de beschermers niet passen kan je ook stalbandages met springeschoenen doen(werkt ook perfect

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:06

Misschien wat transportbeschermers, of bandages+springschoenen idd, maar het hoeft niet persé..

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 00:11

Ooh, springschoenen en bandages hebben wel wel. Hij heeft trouwens gigasokken, is het dan we nodig, of maak ik me weer te veel zorgen=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:17

Als het paard niet gewend is, dan zou ik het niet doen. Bovendien is het niet een bijzonder lange rit ofzo, maar een uurtje en een kwart. Voor een paard met sokken... als het dan er zo lang om moet, zou het dan niet te warm worden denk ik?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 07:35

Ze krijgen bij mij altijd been bescherming om. Van die hoge van Global, rondom. En dan maakt het me niet uit hoe lang we gaan rijden, ze gaan standaard om. Misschien alleen voor mijn eigen gevoel van veiligheid, maar ik vind het prettig om te weten dat ze goed ingepakt zijn.
Ook hang ik altijd een hooinet op. werkt ook nog eens goed als lokkertje.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:40

wij hebben eigelijk nooit beschermers oid om bij de fjorden.
misschien dat ik het wel bij mijn paard ga doen, daar ben ik nog niet over uit.Een hooinet is wel super handig, en evt een paar brokjes om te belonen .

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:48

Ik zou idd transsportbeschermers omdoen en een hooinet

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:37

Een vriendin van mij (Bianca22 hier op bokt) heeft ook een tinker!
Toen hij gebracht werd destijds had hij helemaal niks om hoor! en als zij hem nu meeneemt in de trailer naar de clubles, doet ze ook geen beschermers om! Die Tinkers hebben zulke dikke sokken!!!

Ze heeft wel eens mijn Eskadron peesbeschermers (Full) gepast bij haar tinker en die passen op zich wel hoor! en ze heeft ook mijn Harry's Horse transportbeschermers wel eens gepast bij haar tinker en die zaten ook heel goed en deze wil ze zelf ook nog wel aanschaffen.......maar tot nu toe, gaat het prima zonder! Knipoog

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:51

Ik zou lekker die bandages om doen met springschoenen. Neem het zekere voor het onzekere. Misschien is het voor je nieuwe paardje wel een lange rit en vind de trailer mss wel eng. En als je het toch hebt liggen.....

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:58

Ik zou hem in ieder geval iets aan Bescherming omdoen.
Dan bandages met Springeschoenen, maar in ieder geval iets.
Mijn paard gaat nooit onbeschermd de Trailer op, heb hem altijd rondom ingepakt met hoge Eskadron Transportbeschermers.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:54

Mijn jaarling is nog niet gewent aan dingen om haar benen. Dus toen ze 3 weken terug op de trailer naar de kliniek moest heb ik haar zonder beschermers op de trailer gezet. Ze stond op 3 benen vanwege een wond aan haar voorbeen. Ik was bang dat ze dat eng zou vinden en rare dingen ging doen wat niet ten goede kwam van haar kapotte been. De terugweg weer hetzelfde gedaan... Helaas, ze is door een eerdere verdoving op die dag wrs gedesorienteerd geraakt in de trailer en dus ontploft. Ze had een wondje boven haar oog, een wondje op haar achterbeen en een dag laten een super dik achterbeen (andere achterbeen). Nu baal ik dus als een stekker dat ik toch het risico niet heb genomen en haar toch beschermers om heb gedaan...

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:29

Lastig, ik vervoer mijn Fjord (en mijn verzorgFjordjes daarvoor) altijd met beenbescherming om (transportbeschermers).
Maar ik weet ook dat er paarden zijn die nog nooit transportbeschermers om hebben gehad en zodra ze die om hebben niet de trailer meer op willen.
Neem anders even contact op met de huidige eigenaar of ze al eens iets om de benen voor transport heeft gehad, en of ze al eens op transport is geweest en hoe ze daarop reageerde. Eventueel nog even vragen hoe het laden ging.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:33

Het probleem van de trailer niet meer inwillen met transportbeschermers, kan je wel oplossen door dan bandages of peesbeschermers te nemen. Die zijn ze meer gewend meestal en zal het niet eng aanvoelen. Daarbij zijn transportbeschermers best aan de prijs en bandages of peesbeschermers hebben mensen vaak wel en kan je het eerst daarmee proberen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:40

je zou eventueel transportbescherming om kunnen doen,o peesbeschermers,want transprotbeschermers willen ze nog wel eens eng vinden...