Best Fit zadelmakerij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Best Fit zadelmakerij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 19:31

Kent iemand zadelmakerij Best fit? Mijn instructeur is er erg tevreden over, maar ben wel benieuwd of anderen 'm ook kennen Lachen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:48

Ja, ik heb hem laatst laten komen om eens wat te passen. Hij heeft absoluut kenns van zaken. Hij is zelf erg fan van KN. De zadels die ze als "huismerk" verkopen vind ik niet super. Is van Henri du nogwat...

Daarbij zijn de zadels die hij verkoopt over het algemeen in een wat hogere prijsklasse. Zijn vanaf prijs bij een nieuw zadel is 1095 euro. Daarnaast heeft hij ook wat 2e hands zadels voor nette prijzen.

Ik vind hem aan de telefoon wat bot (sprak overigens John, geloof dat e met z'n 2en zijn), maar hij is wel netjes als ie er eenmaal is.

Zou hem je wel aanraden dus... Houd er trouwens wel rekening mee dat ie niet aan alle zadelmerken kan komen. KenTaur heeft hij bijvoorbeeld niet in het assortiment.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:58

ja wij hebben ook een KN zadel van hem..hij heeft hem bij ons helemaal op maat gemaakt en hij ging pas weg toen die helemaal perfect paste! ik vind het erg goede service en als je zadel dan weer niet goed ligt komt hij hem zo weer opvullen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 23:08

He wat ben ik opgelucht dat er positieve reacties zijn! Lachen
Mijn pony schijnt zo'n extreem lastige pasvorm te hebben dat ik constant zadels blijf kopen.. hoop dus bij hem een van de laatste te kopen (of misschien kan hij de mijne aanpassen)
Mijn instructeur was er lyrisch over, dat julie ook tevreden zijn maakt me nog wat geruster Lachen
Ik had ook John aan de telefoon.. hij komt binnen twee weken.. ben heel benieuwd!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:33

Zijn super. Bijna iedereen bij ons op stal heeft hem. Hihi is ook niet zo moeilijk aangezien hij bij ons op stal instructeur is en op het terrein woont. John is mijn instructeur. Heb mijn zadel ook via hem en hij heeft mijn zadel ook omgebouwd zodat hij beter op mijn paard ligt. Want ik reed elke keer bij zijn singel open omdat mijn zadel elke keer naar voren schoof wat er ook op lag. Toendertijd deed John dat werk nog niet en had ik mijn zadel bij iemand anders gekocht. Bleek helemaal niet goed te liggen achteraf gezien. Dus ik blij dat hij de zadels inging en zodoende door zijn advies heb ik een goedliggend/passend zadel. Moest wel een veelzijdigheidszadel hebben want ik doe zowel dressuur als springen en mijn budget laat geen twee zadels toe. Nu heb ik dus een veelzijdigheidszadel neigend naar springen maar met dressuursingelstoten en dressuursingel. Zit perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:48

Die John moet ik voorlopig even niet in mijn buurt hebben, ik krijg echt koppijn van die gozer. Maar ennieweej, ik ben al heel lang klant bij Hans en ik ben er tevreden over. Ik heb een Henri de Rivel momenteel.
Kentaur hebben ze niet, maar Hans is wel degene geweest die Kentaur naar Nederland gehaald heeft.
Bat, je kunt rustig een zadeltje bij ze kopen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 01:04

SisLeone"]
Zijn super. Bijna iedereen bij ons op stal heeft hem. Hihi is ook niet zo moeilijk aangezien hij bij ons op stal instructeur is en op het terrein woont.
[/quote]
Jeetje, ik dacht dat hij in Noord Holland woonde, Ede is nog wel een eindje tuffen Lachen
[quote]
John is mijn instructeur. Heb mijn zadel ook via hem en hij heeft mijn zadel ook omgebouwd zodat hij beter op mijn paard ligt. Want ik reed elke keer bij zijn singel open omdat mijn zadel elke keer naar voren schoof wat er ook op lag. Toendertijd deed John dat werk nog niet en had ik mijn zadel bij iemand anders gekocht. Bleek helemaal niet goed te liggen achteraf gezien. Dus ik blij dat hij de zadels inging en zodoende door zijn advies heb ik een goedliggend/passend zadel. Moest wel een veelzijdigheidszadel hebben want ik doe zowel dressuur als springen en mijn budget laat geen twee zadels toe. Nu heb ik dus een veelzijdigheidszadel neigend naar springen maar met dressuursingelstoten en dressuursingel. Zit perfect.
[/quote]
Wat handig dat je les krijgt van je zadelmaker! Bedankt voor je uitgebreide toelichting! Lachen

[quote="Lovely schreef:
Die John moet ik voorlopig even niet in mijn buurt hebben, ik krijg echt koppijn van die gozer. Maar ennieweej, ik ben al heel lang klant bij Hans en ik ben er tevreden over. Ik heb een Henri de Rivel momenteel.
Kentaur hebben ze niet, maar Hans is wel degene geweest die Kentaur naar Nederland gehaald heeft.

Hans en John doen het samen begrijp ik? Mag ik vragen waarom je koppijn van John krijgt? (nou ja, zolang je er maar geen kontpijn van krijgt Knipoog )
Citaat:
Bat, je kunt rustig een zadeltje bij ze kopen.

Kijk, en dat wilde ik horen! OK dan!
dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:17

John is een best gozer en hij zet zich erg in voor zijn werk, maar hij kletst je de oren van je hoofd zo af en toe. Bovendien kan hij beter kletsen dan luisteren. Ik had een klacht over het leer van mijn zadel en hij kon me alleen vertellen dat ik het beter in had moet vetten. Nou, mijn neus, want daar ligt het dus nou precies weer niet aan, maar daar wil hij niet naar luisteren. Bovendien weet hij van zadels passen veel minder dan Hans, ik moet echt Hans bij mijn paard hebben, anders gaat het niet goed.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:17

Nou, hij is dus geweest..
Mijn stalgenootjes waren beide voor minder dan 50 euro klaar, maar ik moest natuurlijk weer een dure pony hebben.. Geheel kost 200 euro, en dan heb ik hopelijk weer een goed passend zadel!
Ben aan een kant heel erg blij, hij klonk inderdaad kundig en kon ook veel van mijn zadelproblemen zelf al noemen. Heb er dus vertrouwen in dat het goed komt, maar aan de andere kant baal ik ontzettend.. 3 maanden geleden helemaal naar Empe gereden om mijn Daaleman aan te passen, kan het nu weer. Maar goed, als het over 3 maanden maar niet nog een keer hoeft Knipoog
De singelstoten worden verder naar voren geplaatst, onder de kniewrong door. De achterste singelstoten moeten in een V vorm naar achter. Bovendien moet het zwikkie weer opgevuld worden omdat mevrouw afgevallen is. Flinke onderneming dus! Knipoog
Maar goed, bedankt voor de commentaren over de zadelmaker!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:23

poeh 200 euro??
dat is bij mijn oude zadewl ook gebeurt en daar was ik inclusief opvullen 75 euro kwijt bij van rijs...

maar hij is net bij ons op stal geweest en volgende week komtie weer.. maar als hij zo duur is hoeft het niet voormij.. moet om de paar maanden mijn zadel toch weer laten opvullen..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:55

gekke_koei schreef:
poeh 200 euro??
dat is bij mijn oude zadewl ook gebeurt en daar was ik inclusief opvullen 75 euro kwijt bij van rijs...

maar hij is net bij ons op stal geweest en volgende week komtie weer.. maar als hij zo duur is hoeft het niet voormij.. moet om de paar maanden mijn zadel toch weer laten opvullen..

Ook voor het verplaatsen van de singelstoten onder de kniesteun door? Hij heeft het uitgelegd, en mijn hele zadel moet overhoop.. Krijg er ook nieuwe singelstoten bij Haha!

Daaleman vroeg volgens mij voor langskomen incl volledig opvullen al 280e, zonder dus het hele singel verhaal. Ben dus al goedkoper uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:18

Het klopt dat je zadel er voor uit elkaar moet hoor, tot een kale boom aan toe. Daarom kost het ook zoveel geld denk ik.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 23:42

Lovely schreef:
Het klopt dat je zadel er voor uit elkaar moet hoor, tot een kale boom aan toe. Daarom kost het ook zoveel geld denk ik.

Ik vind het wel ontzettend veel geld, maar voor het werk dat hij er aan heeft vind ik het verrekte goedkoop!
Ooteman heeft een keer hetzelfde bij mijn Wintec gedaan (weliswaar niet helemaal goed, maar dat mag de pret niet drukken Clown ) alleen hoefde hij om de singel te verleggen alleen maar een inkeping te maken in de stof. Dat was met opvullen al 175 euro, dus ik klaag zeker niet over de prijs Lachen

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:12

Doet ie volgens mij hetzelfde met jouw zadel als wat hij bij de mijne heeft gedaan. Heb ook nieuwe singelstoten en een loopt voor bij de kniewrong en de ander met een v vorm naar beneden. Moest inderdaad het hele zadel voor los.
Hoop dat het bij jou net zo goed werkt als bij mij.
Doe hem maar de groeten van Sandra de volgende keer....

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:51

is dat net zoiets als een voorsingel ofzo? Want abigail heeft ook dus een zadel van die zadelmakerij (zie reactie hetismij) en die heeft nu een voorsingel.. We hadden eerst een andere zadelmakerij en toen hadden we 49 zadels gepast, paste er nog steeds geen een. Toen kwam die man en die had er maar een paar mee en daar zat de goede bij!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 22:29

abigaillover schreef:
is dat net zoiets als een voorsingel ofzo? Want abigail heeft ook dus een zadel van die zadelmakerij (zie reactie hetismij) en die heeft nu een voorsingel.. We hadden eerst een andere zadelmakerij en toen hadden we 49 zadels gepast, paste er nog steeds geen een. Toen kwam die man en die had er maar een paar mee en daar zat de goede bij!

Ja, het is een ingebouwde voorsingel. Die hoef je dus niet zo strak te doen als een losse voorsingel (dat stond me altijd zo tegen)
Kan bijna niet wachten tot ik m terug heb!