Onzeker mensje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Onzeker mensje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 20:18

Ik heb even jullie bokkersraad nodig! Ik ben 18 jaar en doe de opleiding verpleegkunde en zit nu in het 2e jaar en het gaat heel erg goed. Dit is al het eerste waar ik over twijfel...het leek mij ook heel erg leuk om een opleiding in de paardensport te doen, omdat, dat mijn alles is...maar aangezien er niemand achter mij staat (mijn ouders hebben er niets mee en vinden dit ook zonde om geld in te stekn) zie ik dat dus niet zitten. Verder wordt straks mijn verzorgpony verkocht en heb ik bij die mensen niets meer om te rijden, maar wil ik mij wel graag verder verdiepen richting de dressuursport! Maar het lukt gewoon nog niet om een eigen paard te kopen! Ik vind dit zo jammer, want ik rijd al 10 jaar paard (en dan niet in manegelessen, maar bij particulieren) en heb al best veel ervaring (geen officiele wedstrijden), maar kom maar niet verder in de dressuur! Wat is jullie advies? Gewoon mijn opleiding afmaken, dan gaan werken en sparen? Ik vind dat wel erg moeilijk om zo lang te wachten!!!! Hebben meer bokkers dit zo ervaren? En is het jullie uiteindelijk wel gelukt om een eigen paard te kopen en verder te gaan in de dressuursport? Sorry voor dit lange verhaal! Bloos Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!!! Liefs!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 20:20

Sorry dat ik dit onder algemeen heb gezet, want het heeft wel een beetje met paarden te maken eigenlijk he? Bloos

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:35

Als ik jou was zou ik deze opleiding af maken {kan niet echt uit je verhaal opmaken of je dat leuk vind, maar er van uit gaande dat je het een leuke opleiding vind} en dan verder kijken.
Je kunt ondertussen toch op zoek gaan naar een nieuwe verzorgpony, waar je eventueel ook wedstrijden mee mag rijden, kun je meteen kijken hoe je dat bevalt. Suc6 Lachen

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 20:44

Ik vind het wel een leuke opleiding, maar ik mis iets met paarden een vooruitgang........

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 20:45

Een iets, waarin ik mezelf graag wil bewijzen, omdat ik eigenlijk de enige ben, van al mijn familieleden die helemaal bezeten is van paarden! En ik de anderen nooit eens kan bewijzen, dat ik 't wel kan!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:51

Ik zou iig geen paardensportopleiding gaan doen, daar moet je gewoon goed voor zijn, veel geld en goede connecties voor hebben wil je daar je brood mee gaan verdienen.
Je kan na deze opleiding nog Paardenhouderij gaan doen ( heb ik ook gedaan ), dat is iets breder en niet alleen maar sportgericht, kun je wat meer mee.
Maar naast zo'n opleiding zou ik altijd een andere opleiding doen, omdat het in de paarden niet erg hard loont, je veel en zwaar werk doet en je dus het beste iets achter de hand kan hebben mocht het niet lukken Knipoog

Ik heb ook geen paardenfamilie, maar mn moeder staat bijna altijd volledig achter mij, ze vind dat het mijn keuzes zijn, dat iklater ermee verder moet. Ze is gelukkig niet prestatiegericht ofzo.
Ik heb Paardenhouderij gedaan, doe nu Dierverzorging en ga Paraveterinair erbij doen... hoop dat voldoende kennis te hebben om een leuk baantje in deze sector te vinden. Paarden zal helaas niet meer lukken door lichamelijke klachten, maar iig de dierenrichting

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 21:04

Thanx voor jullie reacties!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:08

Je mist een uitdaging Lachen. Ik zou denk ik deze opleiding afmaken, je vind het volgens mij wel leuk, toch? En daarna nog een opleiding in de paarden volgen. Dan heb je iig iets achter de hand. Zodra je genoeg geld verdient, kun je dan ms denken aan een eigen paard. Of een paard zoeken die je mag trainen en uitbrengen op wedstrijden Lachen

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:14

je opleiding in ieder geval afmaken dan heb je dat papiertje in ieder geval in je zak.
je kunt natuurlijk altijd les gaan nemen en kijken of je verder komt in de dressuur.
als je een baan hebt kun je altijd nog kijken wat je daadwerkelijk wil.

uit ervaring zeg ik als je de kans hebt om je droomopleiding of baan te krijgen pak die dan maar maak wel af waar je nu aan bezig bent.

heel veel succes.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:21

verootjoo schreef:
Je mist een uitdaging Lachen

Hehe dat was mijn titel tekst vandaag in een topic hiero dat ik het niet naar mn zin heb op mn nieuwe opleiding Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:20

Zorg maar dat je een goede opleiding krijgt zodat je snel een baan vindt waarmee je genoeg geld verdient om een eigen paard te onderhouden.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:57

Ik zou deze opleiding zeker wel af maken. In de verpleegkunde is -tot nog toe- redelijk veel werk. Aangezien je je opleiding wèl leuk vind, zou ik dit doorzetten. Als je straks klaar bent met je opleiding komt er echt wel geld voor een eigen paardje, waar je lekker wedstrijden mee kan gaan starten, voor je eigen plezier en dus niet om je brood mee te verdienen Lachen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:20

net wat sanex zegt maak eerst je opleiding af. werk in de paarden is moeilijk te vinden, helemaal richting (dressuur) topsport. als je daar geen kruiwagen hebt kom je er niet.

maar ik zie dat je uit emmen komt, ik weet niet of je al een rijbewijs hebt. en of je bezwaar zou hebben tegen een half uurtje rijden met de auto maar hier staat een dame van 18 die graag wat beweging oid zou willen hebben. is in de dressuur Z geweest en later western gereden tot op behoorlijk hoog niveau.
als je interesse hebt PB je me maar.

greetz rina.

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:41

Wat je ook kan doen (heb ik ook gedaan maar was/is noodzakelijk ivm bijbaan als instructrice) is naast je opleiding een Orun Cursus volgen.
Dat is een een instructrice opleiding waarbij je goed leert lesgeven.
Het ligt er aan welke fase je doet, basis is erg basis en vooral (eigenlijk alleen) geschikt om mensen les te geven die net beginnen met rijden en alles dus nog moeten leren.
De Basis cursus is ideaal voor (beginnende) instructeurs die bijv op manege lesgeven aan manege ruiters en daarmee tot ong L1 niveau trainen.
Ik heb zelf de 1e fase van de Orun Cursus gevolgt en succesvol afgesloten en daarbij kregen wij zelf ook veel les m.b.t. onze eigen rijtechniek.
Met de 1e fase mag je t/m L2 lesgeven.
Momenteel ben ik bezig met de 2e fase van de Orun en bevalt prima.

Omdat je geen wedstrijden hebt gereden moet jij eerst de Basiscursus doen want voor de 1e fase moet je minimaal L1 dresuur en B met 6 winst (ik weet dat van springen niet zeker) zijn geweest op officiele wedstrijden.

Mijn baas heeft mijn cursusgeld betaald (jaja, super baar, ik weet t) dus ik weet zo niet hoe duur de cursussen zijn, een andere bokker misschien wel?
Voor meer info moet je even kijken op de sit van het KNHS en dan onder het kopje opleidingen.

Succes OK dan!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 08:49

Hai, bedankt allemaal! Voor jullie reacties! Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik heb besloten, dat ik deze opleiding netjes afrond en mij dan een leuke baan op ga zoeken en dan misschien beginnen met het starten van een Orun basisinstructrice opleiding voor erbij! Ik was zelf ook al wezen kijken op de site van de knhs! Maar toch bedankt Sharlyn. En de mensen waar ik nu een pony voor rijd hebben ook nog een 2,5 jarige staan (kruising friesxallrounder) Het is een erg moeilijk paard in de omgang (gedragsproblemen, omdat er verder nooit wat mee is gedaan) Maar misschien gaat het mij lukken om samen met mijn goede instructrice te beginnen met hem en wie weet wordt het een leuk wedstrijdpaard? Die aanleg heeft hij namelijk wel!!! Maar bedankt voor alles!!!