Paard kopen, Verzekerings gedoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard kopen, Verzekerings gedoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:51

Een vriendin van mij is van plan om binnenkort een paard te kopen.

Ze heeft al redelijk veel geregeld, heeft een baan om de hoefsmid, dierenarts ed te betalen, en ze heeft ook al bijna een weiland geregeld.

Nu hoort ze dat je voordat je een paard kan kopen, dat je dan eest een speciale aparte verzekering daarvoor moet afsluiten? Ik zelf had hier wel eens van gehoord, maar dacht alleen dat het voor topruiters waren, maar haar ouders zeggen dat je dat zowiezo meot afsluiten voordat je er een kan kopen i.v.m. dat je er af valt, paard gestolen, e.d.?

Wie kan ons hier meer over vertellen?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:57

Voor zover ik weet hoef je niet persee een verzekering voor het paard te nemen Verward

Iig mijn vader wil onze 3 hafs niet meer verzekerd hebben door de kosten enzo

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:22

Volgens mij HOEF je je paard niet te verzekeren hoor Haha! Wie gaat een paard kopen dan priss?

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:23

Ik wil n paard kopen, maja dr komt nog heeeeeeeeeel wat bij kijken:) K ben t vriendinnetje van priss trwnz..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:29

Romantico schreef:
Ik wil n paard kopen, maja dr komt nog heeeeeeeeeel wat bij kijken:) K ben t vriendinnetje van priss trwnz..

Leuk, maar je moet nog heel veel regelen denk Knipoog .

Trouwens, lees de regels nog eventjes door...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:34

Schade aan eigendom van derden is via je WA-verzekering geregeld. Om geld te vangen als je paard gestolen is, moet je een paardenverzekering afsluiten. Zie bijv. interpolis.nl
Je kan het zo gek maken als je wilt: verzekeren tegen dood, brand, diefstal, ongevallen, of ook met ziektekosten en bij blijvende ongeschiktheid enz. Hoe meer hoe duurder........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:37

Je bent niet verplicht je paard te verzekeren, ik heb er 4 en er is er geen een verzekerd.
Wat wel verplicht is is een WA verzekering maar als het goed is heb je die zowiezo al.
Ik heb wel een aparte clausule laten opnemen over het starten op SGW menwedstrijden, die moet je nl. elke wedstrijd kunnen tonen anders mag je niet starten.
Dit kostte trouwens niets extra.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:38

In sommige gevallen moet je volgens mij je dieren extra WA verzekeren. Bijvoorbeeld als ze niet bij huis gestald staan. Stel je voor dat je paard uitbreekt en op de weg komt en zo een ongeluk veroorzaakt.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:12

Ja precies dat bedoel ik. Ik stal hem namelijk niet bij mijn huis want dat is veel te klein allemaal. Maar dan hoef je dus geen paardenverzekring maar alleen misschien je WA verzekering aanpassen??

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:30

Romantico schreef:
Ja precies dat bedoel ik. Ik stal hem namelijk niet bij mijn huis want dat is veel te klein allemaal. Maar dan hoef je dus geen paardenverzekring maar alleen misschien je WA verzekering aanpassen??

Nee, je hoeft je WA verzekering (= AVP = aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) niet aan te passen als je paard elders staat. Je bent verzekerd tegen wettelijke aansprakelijkheid en je bent wettelijk aansprakelijk als je paard door een eigen gedraging schade aan iemand anders toebrengt.
Je hoeft dat dus niet extra te melden.