Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cow_horse schreef:hai,
ach ja sommige paarden vinden dit gewoon heerlijk
ons paard rolt ook altijd in plassen en modderpoeltjes.... eerst lekker er doorheen gaan maaien met het voorbeen en plons.. daar ligt ze.
als je het zo vervelend vind, kan je je paard dan niet eerder naar stal halen? of een deken (regendeken) om doen?

, Ik heb 5 jaar geleden mn been gebroken, omdat het paard waar ik op reed, daar ook van hield! Ik kon er niet op tijd van afspringen, en krak zei mn been!!
Cassidy schreef:Als je paard een schimmel is wil hij automatisch een schutskleur aannemen. Een schimmel is namelijk voor een roofdier in het donker erg makkelijk te zien. Een wit paard, als het vluchtdier wat hij eigenlijk is, zal daarom altijd proberen zo onopvallend mogelijk te worden, dus gaat hij rollen in de prut. Dat hij nu zwart is, is precies wat hij wil bereiken om zich veilig te voelen. Kun je helaas niets aan doen...
Cow_horse schreef:hai,
als je het zo vervelend vind, kan je je paard dan niet eerder naar stal halen? of een deken (regendeken) om doen?

Cassidy schreef:Als je paard een schimmel is wil hij automatisch een schutskleur aannemen. Een schimmel is namelijk voor een roofdier in het donker erg makkelijk te zien. Een wit paard, als het vluchtdier wat hij eigenlijk is, zal daarom altijd proberen zo onopvallend mogelijk te worden, dus gaat hij rollen in de prut. Dat hij nu zwart is, is precies wat hij wil bereiken om zich veilig te voelen. Kun je helaas niets aan doen...
Eest lekker maaien in de modder en vervolgens meerdere keren achter elkaar erin rollen. Heerlijk.
Maar liever modder dan mest... DendroFleur schreef:Ik ben bang dat dat dus niet werkt. Tenminste niet bij mijn merrie. De deken is dan van binnen net zo nat als van buiten. Ze gaat echt het liefst kopje onder. En ze is zeker geen schimmel maar eerder zwartbruin.