kan hoeven niet uitkrabben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wezentjeu

kan hoeven niet uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:04

het gaat bij cheyenne heel erg moeilijk om haar hoeven uit te krabben.. ik heb nog nooit problemen gehad met dit maar nu lukt het me echt niet.. het probleem is, wanneer ik haar been vraag op de klassieke manier geeft ze het met veel tegenzin, maar zet het al even snel terug neer Boos! het is echt haast onmogelijk, gisteren stond ze haar ene been zonder reden aan te bieden en toen slaagde ik er in op een rare manier Knipoog om die ene hoef beet te grijpen en onder controle te houden en kon ik m gelijk ook uitkrabben en bekijken, nuja een paard heeft 4 benen en het lukt me niet om een tweede uit te krabben Boos! het is wel een jong paardje (4j) en de vorige eigenaar hechtte hier niet zoveel belang aan, is het omdat ze het niet gewoon is? hebben jullie aub tipjes zodat ik de hoefjes van mn paard op een deftige manier kan krabben ...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:08

En hoe gaat het bij de smid? Is het daar ook zo'n gevecht?
Bij een vierjarig paard komt er dan toch een beetje kracht bij kijken als ze haar been wel geeft maar meteen weer neerzet. Dan moet je vasthouden en blijven vasthouden tot ze niet meer staat te knokken. Je kunt proberen met een zacht katoenen halstertouw (waar je de musketon van hebt afgehaald) om de benen op te tillen, dan sta je rechtop en kun je meer kracht zetten. En ze mag pas het been weer neerzetten als jij dat wilt.
Werk voorzichtig naar het punt toe dat ze het halstertouw om haar benen accepteerd en blijf uit de schoprichting.
Succes met oefenen...

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:24

zal het vanmiddag ns voorzichtjes proberen, bedankt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:28

Oh, en nog iets: als ze op een gegeven moment stopt met knokken, niet blijven trekken, alleen tegendruk houden. Het been moet in het halstertouw hangen en heel makkelijk naar boven en naar beneden bewogen kunnen worden, ze mag geen spanning op haar been houden. Pas dan zet je het been weer neer. Succes ermee.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:30

hihi ze zal weer een paar keer naar mn kont happen dus :p (ze is enorm koppig en zal het wss lang volhouden)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:37

De aanhouder wint. En als ze naar je kont hapt geef je haar een ongenadig pak rammel, want dat heeft ze niet te doen (teken van dominantie). En niet stoppen voordat ze dat doet wat je van haar wilt. Als je te vroeg stopt heeft ze gewonnen.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 18:54

dankje , deze manier heeft prachtig geholpen Lachen na een tijdje kon ik ze gewoon vastnemen zonder touwtje Lachen *blij*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:57

Fijn dat je het meteen kon proberen, en fijn dat het zo goed ging. Nu gewoon dagelijks blijven oefenen, het moet heel gewoon voor haar worden.