2weken terug kwam ik in de stal, waarvan de deur gewoon open staat, en tot mijn verbazing lag er iets gitzwarts bij de staart van Yola.... voorzichtig liep ik er heen omdat ik niet goed kon zien wat het was. Ik pakte de hooivork (kan namelijk vanalles wezen/ratten ofzo) en prikte voorzichtig in dat zwarte ding.... Nou afin me hart stond zowat stil want ineens schoot dat zwarte ding dus tussen me benen door naar buiten....... en Yola stond gelijk op, en deed allerminst vriendelijk.Het zwarte ding, blijkt dus een gitzwarte kat te wezen!!!???
Dus nu enige tijd huist er in de stal een kat, volgens mij een zwerfkat, op zich geen probleem zou je denken, maar mijn paard/pony is helemaal verliefd op die kat, en als ik die kat weg wil jagen, wordt ze gemeen, oren in de nek, schoppen tegen de staldeur enzo.
Op zich vind ik die kat geen probleem, maar nu zag ik ook dat hij/zij dus ook poept in het hooi
en stroo, nou ben ik niet 24 per dag bij haar, maar volgens mij is dit niet gezond. Wegjagen kan ook niet, ja kan wel maar dan moet de staldeur dicht, en ik wil Yola de keus laten of ze binnen of buiten wilt, dus ga ik hem niet sluiten.
Kat vangen en naar asiel? uhm nee, kat hoort niet in een kooitje vind ik.... En Yola is dol op het dier dus dat doen we maar niet.... Heb nu een kattebak in de stal gezet op hoop......?
maar wat voor schade kan het doen als Yola haar ontlasting in het hooi opneemt???
Ik weet dat dit misschien een rare vraag is, maar ik weet het niet wat ik er mee aan moet.
Ze staat niet alleen in de stal, en de andere trekken zich er niet veel van aan, maar ik ben er toch wat bezorgd over.
) en meenemen naar de DA. Op die manier kan deze iig even de kat ontwormen en kijken of er een chip zit of dat het echt een zwervertje is.