Hoe lang niet rijden na drukplek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marinx

Hoe lang niet rijden na drukplek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 23:51

Vorige week is een jong paard op stal komen staan dat doorgereden moet worden. Degene die haar heeft ingereden heeft dat kennelijk met een slecht passend zadel gedaan, want ze heeft witte haren bij de schoft aan beide kanten. Hartstikke stom, maar nu wil de eigenaar dat ik haar meteen doorrij. Doe ik dus niet. Maar ik vraag me wel af hoe lang het duurt voor die plekjes weg zijn. Zoiets heb ik namelijk nog nooit eerder gehad, wij zorgen namelijk altijd dat het harnagement gewoon past.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:52

het is niet open ofzo? het zijn alleen witte haren.. dan lijkt mij dat je gewoon door kan rijden

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:59

Als er al witte haren op zitten, dan is de drukking allang over. Die witte haren gaan waarschijnlijk niet meer weg.
Gewoon een goed passend zadel erop en lekker rijden!

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 00:02

Gaan ze niet weer weg dan? Ik vind het eerlijk gezegd niet zo`n visiteplaatje voor de stal namelijk. Staldekentje dus maar...

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 00:05

Gaan ze niet weer weg dan? Ik vind het eerlijk gezegd niet zo`n visiteplaatje voor de stal namelijk. Staldekentje dus maar...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:06

Soms verdwijnt het nog iets, maar meestal is het blijvend.
Als de drukking nog "vers" is, dan kun je nog wel wat met smeerseltjes doen om het te voorkomen, met wisselend resultaat. Maar bij een oude... Nee, ik zou niets weten waarmee je die haren weer hun normale kleur kunt geven, behalve dan een viltstift Haha!

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:13

mijn paardje is al wat ouder(25). toen hij 6 was is hij met te kleine spulllen gereden.ik weet niet of de vorige eigenaars er wat aan hebben gedaan maar bij hem is het ook nooit weggegaan. scheer hem anders daar kaal! Nagelbijten / Gniffelen ahhh arm beesie Knipoog

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 02:11

De witte haren zijn vormen van littekens toch? Dus het lijkt me niet dat die weggaan...
Die gaan bij mensen ook niet weg, of maar een heel klein beetje.. '

Jeee... kunt hem ook verven Haha! (grapje hoor.. Knipoog )