wie weet een ruitervakantie:beginner en gevorderd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jootje09

wie weet een ruitervakantie:beginner en gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 21:21

Ik ben van plan om samen met mijn vriend misschien wel een ruitervakantie/trektocht te gaan maken. OK dan!
Mijn vriend lijkt het ook geweldig, maar hij kan niet zo goed rijden. Nu heb ik wat informatie geprobeerd te zoeken, maar er is eigenlijk niet zo veel te vinden over tochten voor zowel beginners als gevorderen. Wie weet waar ik wel informatie kan vinden?? *LOL*

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:34

Je kunt kijken op www.trailfinders.nl of www.timeout.nl

Er worden op beide sites ruitervakanties aangeboden zowel voor de beginnende als gevorderde ruiter, ook combinatie reizen zijn mogelijk!

Leuk dat je vriend met je mee wilt, veel plezier samen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:43

als je naar het buitenland wilt...www.ridingportugal.com

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:48

Ik ben met mijn vriend een week naar Polen geweest we hebben daar een drie daagse trektoch gemaakt en drie buitenritten van een halve dag. Mijn vriend heeft wel eerst een half jaar les gehad op de manege en nog wat zitlessen op mijn paard.
Paarden in polen waren super, vlot maar koel in de kop. Aardige mensen en een super omgeving, bijna alleen maar bos en akkers waar je door heen rijd en af en toe een klein dorpje, verkeer kom je daar bijna niet tegen. En het was tevens zeer betaalbaar (je moet alleen niet een superluxe vakantie willen).

Jootje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 19:47

wij willen zeker naar het buitenland, noorwegen polen ofzo.
Delphi2 waar hebben jullie je vakantie geboekt?

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:39

Je moet eens kijken op www.equi-sud.nl
Hier heb ik samen met mijn vriend een week gereden in de Pyreneeën en dat was echt super tof.
We hebben dagtochten gemaakt omdat een trail me te zwaar leek voor mijn vriend, achter af had dat eigenlijk ook wel gegaan.
Het rijden op zich is niet zo heel erg zwaar, het is meer het klimmen wat je samen met je paard moet doen dat wel een hoop energie van jullie samen zal kosten.
Als je eenmaal boven ben kan het niet meer stuk, de spierpijn in je rug en benen ben je dan weer helemaal vergeten.
Je gaat eigenlijk altijd met een super ervaren gids op pad ( die kunnen echt alles van hoefsmid tot dierenart zelfs zadels maken ze zelf)
Nee als je echt iets wil, is dit echt super, je kan kiezen om s morgen of s middags te rijden, dit zijn tochten van zo'n 3 a 4 uur en de rest van de dag ben je vrij om iets anders te gaan ondernemen.
Er zijn leuke dorpjes in de buurt, en rond om de stallen is er ook altijd wel wat te doen.
Het is een echt aanrader, de natuur is heel erg mooi, zorg alleen wel voor voldoende kleding.( dit ivm temp verschillen( van 10 tot 30 graden ivm hoogtes)

Jootje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 21:10

dank je wel ihoor voor jullie informatie, ik hoop dat ik wat geschikts kan vinden. Want bij de meeste tochten wordt toch wel verwacht dat je in draf en galop de gangen beheers. Maar mijn vriend kan eigenlijk nog niet echt in galop. Draf wel, maar galop, dta moer ie nog maar ff leren dan.!!!!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:30

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 08:22

Bij equi-sud hoef je niet persee te galopperen.
Toen wij gingen rijden, ging er een oudere dame mee en die kon dat ook niet, we hebben toen gewoon wat rustiger aan gereden.
Trouwens zoals je misschien zelf wel zult weten, de meeste van dit soort tochten zijn toch op een western zadel, er is niets makkelijker dan galopperen op zo'n zadel. OK dan!
Je zit super comfortabel en hij kan zich echt vast houden, 1 advies hou niet de heletijd de knop vast ook al rijd het lekker, je krijgt er namelijk in je handpalm blaren van ( mijn vriend had er erg veel last van)