We hebben eigelijk niet veel idee wat een keuring echt inhoudt, we hebben het wel eens gekeken maar verder niet, Wat doen een keuring? Moet je ervoor betalen? Als je een goede premie krijgt krijg je dan geld of een beker ofzo? Waar letten ze precies op bij je pony?
En weet iemand nog een welsh keuring die komt rond Zuid Holland?
Topcob
Geplaatst: 28-11-04 20:05
Kijk eens rond op NWPCS.nl
Theeglas
Geplaatst: 28-11-04 20:20
zelf een officiele welshkeuring organinaseren is niet nix. maar als je het echt wil heb ik misschien nog wat info.
als je een premie krijg dan ben je ook 1e of 2e dus krijg een een roset. en vaak ook een beker.
je moet natuurlijk inschrijfgeld betalen ik heb geen idee hoeveel dat meestal is.
bij de meeste welshkeuringen komt er een man/vrouw uit engeland(geloof ik) omdat ze daar hun vak erg serieus nemen nemen ze vaak ook echt wel de tijd. de jury let meestal op de bouw,verhouding, of hij goed volgroeid is voor zijn leeftijd. en dan is het altijd nog vergelijken met de andere. (want wij hebben een bloed mooi b-welsh hengstje maar zijn moeder is maar 1.23 dus vergeleken met de rest was hij te klein en daardoor werd hij steeds laaste en ena laatste) maar als hij uitgegroeid is komen wij trug ~~}> dus pas maar op )
ik hoop dat je hier wat aan hebt
Brechtje
Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-04 20:51
Bedankt! meer info?
Topcob
Geplaatst: 28-11-04 20:53
Ik begrijp niet goed wat je nu wil, wil je met je pony naar een keuring of wil je zelf een keuring organiseren?
Brechtje
Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-04 20:56
Met me pony naar een keuring
Topcob
Geplaatst: 28-11-04 21:15
Als je naar een keuring wilt van het stamboek moet je daar lid van zijn. Er komt in het voorjaar een inschrijfformulier in het Magazine, daar staan de keuringsplaatsen in en ook wat het kost. Je kunt een 1ste of 2de premie verdienen of zelfs een uitnodiging voor de Centrale Keuring (hier komen de besten van het land). Geldprijzen zijn er niet.