Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dutske schreef:citroensap mag naar mijn weten wel ingeslikt worden hoor...
Patoucha schreef:HaHa, ja idd, denk trouwens wel dat ze dan gekke bekken trekken!
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, is dat geen van de middelen in de ogen mag komen en geen van de middelen OP CITROENSAP NA ingeslikt mag worden. Maar omdat het plekjes zijn vlakbij de mond en vlakbij het oog, en de TS wil kiezen voor een zo veilig mogelijk middel, denk ik dat Tea Tree toch een van de middelen is die het minst kwaad kunnen. Citroensap prikt trouwens bij het aanbrengen niet alle paarden kunnen daar tegen, en als ze haar hoofd niet stil houdt, wordt de kans dat er iets in haar oog of mond komt natuurlijk alleen maar groter. Tea Tree prikt niet.
Patoucha schreef:citroensap of Tea Tree etherische olie. Citroensap maakt de huid zuur, en een schimmel overleeft niet op zure huid. Tea Tree werkt schimmeldodend
PeruaansePas schreef:Tea treeolie werkt bacteriedodend![]()
Dat het ook schimmels zou doden is mij onbekend. Heb je een website oid waar je dat gelezen hebt? Schimmels en bacteriën zijn nl twee heel verschillende 'levensvormen'. Ik heb nog nooit gehoord van een etherische olie schimmeldodend is.